در مقاله قبلی در مورد اینکه بازاریابی پیامکی چیست و چرا موثر است؟ توضیح دادیم.در این مقاله سعی داریم به شما کمک کنیم که از این نوع بازاریابی به بهترین شکل استفاده کنید. در واقع این نوع بازاریابی نیز برای خود اصول و قوانینی دارد که در صورت رعایت آن ها می توانید به اثربخشی لازم برسید. در ادامه به نحوه ارسال پیامک هدفمند اشاره می کنیم.

زمانی که پیامک ارسال می کنید، فقط چند ثانیه فرصت دارید که توجه مخاطب را جلب کنید. در مخاطب انگیزه کافی برای برقراری تماس ایجاد کنید تا مخاطب تصمیم بگیرد با شما تماس بگیرد یا اینکه اس ام اس تبلیغاتی شما را پاک کند. پس سعی کنید متن پیامک را به گونه ای بنویسید که انگیزه لازم برای تماس در مخاطب ایجاد شود.

یکی دیگر از مزایای بنل اس ام اس، انعطاف بی‌نظیری است که در کار با آن وجود دارد. می‌توان مخاطبین را دسته‌بندی کرد و پیام‌هایی با اهداف متفاوت و مشخص به هر دسته ارسال کرد. این مورد سبب می‌شود که نتیجه بهتری از ارسال پیامک بگیریم و بازخورد عالی داشته باشیم. در واقع باید نیاز افراد را بررسی کرد و با دسته‌بندی افراد و ارسال پیامک هدفمند، فروش بهتری را تجربه نمود.

این روش برای بسیاری از کسب و کارها مفید است. افراد می‌توانند از این راه سریع و راحت برای اطلاع‌رسانی استفاده نمایند. افرادی که دارای کسب و کار دیجیتال هستند و می‌خواهند اعضای کانال، فالوورهای پیج اینستاگرام و … را بیشتر کنند، این روش را به کار می‌گیرند. همچنین هر فردی که یک محصول یا خدمات را ارائه می‌دهد، می‌تواند از این طریق محصول خود را معرفی کند. تغییر آدرس، هر گونه اعلان در مورد جشنواره، تخفیف و … را می‌توان از طریق پیامک هدفمند ارسال کرد.

 

قوانین و بهترین شیوه های ارسال پیامک هدفمند چیست؟

  • اطمینان حاصل کنید که مخاطبین شما پیامک را انتخاب کرده اند. پیام متنی یک راه ارتباطی مستقیم و موثر با مشتری است. عده ای از کسب و کارها که نمی دانند چطور از این روش استفاده کنند. به علت هزینه پایین، کاربران تلفن همراه را زیر تبلیغات پیامکی خود بمباران می کنند. اما اولین و مهم ترین قانون در ارسال پیامک دریافت مجوز از مخاطبان برای ارسال پیامک به آنهاست.
  • مراقب زمان ارسال پیام های خود باشید. برخلاف ایمیل که حداکثر چند بار در روز چک می شود. افراد تقریبا بلافاصله پیام های متنی را باز می کنند. این برای پیام های شما بسیار مناسب است، اما شما نمی خواهید از این مزیت به عنوان راه مزاحمت در ساعات مختلف استفاده کنید. هیچ کس دوست ندارد از کوپن تخفیفی که چهارشنبه شب ساعت 2 او را از خواب بیدار کرده استفاده کند.
  • آوردن نام شرکت یا برند خود را در ارسال هدفمند پیامک مد نظر قرار دهید. هنگام ارسال پیامک های انبوه، اکثرا بخاطر کوتاه بودن پیام از آوردن نام برند یا شرکت خودداری می کنند. اما مخاطبین شما باید بدانند از طرف شما پیامک ارسال شده است.
  • از اس ام اس برای تکمیل سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که کانال های زیادی وجود دارد که می توانید  از آنها برای تعامل با مشتریان حود استفاده کنید. به عنوان مثال با قراردادن لینک وب سایت و یا صفحه شبکه اجتماعی خود در داخل پیامک می توان مخاطبان را به سمت اطلاعات بیش تر و جامع تری در مورد کسب و کارتان هدایت کنید.

 

کارکردهای مختلف بازاریابی پیامکی

  • تبلیغات: با پیامک میتوانید محصولات وخدمات خود را تبلیغ و برند خود را به مخاطب ها معرفی کنید.
  • ارائه پیشنهاد: پیشنهادی وسوسه کننده به مشتری بدهید. مثلا یک کوپن تخفیف برایش ارسال کنید.
  • اطلاع رسانی: اخبار، اطلاعات و هشدارها را به سرعت به دست مشتریان خود برسانید.
  • خدمت رسانی: خدمات متنوعی ارائه دهید. مثلاً اصالت یک کالا را بعد از دریافت کد آن تائید کنید.
  • نظرسنجی: از مشتریان بخواهید در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما نظر بدهند.
  • مسابقه: یک مسابقه برگزار کنید تا برند شما بیشتر شناخته شود و فروش شما افزایش پیدا کند.

کلام آخر

امیدوارم که با خواندن این مقاله توانسته باشیم به بهترین شکل ممکن شما را در ارسال پیامک هدفمند راهنمایی کرده باشیم.

وقت را تلف نکنید و همین حالا جهت فعال سازی پنل اس ام اس اقدام کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.