ارسال-پیامک-بدون-شماره

کسب و کارها از بازاریابی پیامکی به عنوان ابزاری برای ایجاد تعامل و فروش بیشتر از طریق تبلیغات و پیشنهادات استفاده می کنند. ثابت شده است که این روش ، یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر برای اکثر برندها است و مطالعات و آمارهای بسیاری نیز این تاثیر را اثبات می کنند. حتی می توانید با سامانه پیام کوتاه به ارسال پیامک بدون شماره بپردازید.

هر برندی بر اساس مخاطبان هدف خود و اهداف بازاریابی که می خواهد به آن دست یابد، یک استراتژی بازاریابی متمایز را امتحان می کند. در این مقاله، ما به چند مورد از استراتژی‌های بازاریابی پیامکی که توسط برندهای بزرگ دنیا استفاده شده و به رشد و حضور آنها در صنعت کمک کرده‌ است نگاه می کنیم.

مزایای بازاریابی پیامکی بر کسی پوشیده نیست. تا جایی که برترین برندهای دنیا که نیازی به تبلیغات ندارند هم به این کمپین پیوسته اند. زیرا اهمیت آن را درک کرده و به موفقیت بیشتر اعتقاد دارند. اینگونه با استفاده از این روش می توان همیشه در صدر نگاه مشتریان بود . در ادامه 5 برند معروف بین المللی که با بازاریابی پیامکی توانستند بیشتر و بهتر خود را به مشتری معرفی کنند بررسی خواهیم کرد.

5 برند بزرگ دنیا که از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند

  • IKEA

  • Domino’s Pizza

  • Macy’s

  • Starbucks

  • Airbnb

01. IKEA

مبلمان سوئدی IKEA یکی از بزرگترین فروشندگان مبلمان منزل در سراسر جهان است که بیش از 464 فروشگاه در 52 کشور جهان دارد. IKEA بازاریابی پیامکی خود را در سال 2009 با انگیزه افزایش تعامل و افزایش ترافیک در فروشگاه آغاز کرد. سپس از ارسال پیامک برای جمع‌آوری بازخورد از مشتریان استفاده کرد. این برند نرخ پاسخ 10 تا 15 درصد را دریافت کرد. در حالیکه پیشتر از این با همین استراتژی از طریق ایمیل نرخ پاسخ 7 تا 9 درصد را دریافت کرده بود.

IKEA در درجه اول از بازاریابی پیامکی برای برقراری ارتباط پیرامون در دسترس بودن محصول، کوپن ها و تخفیف ها استفاده کرد. همچنین از لینک ها در متن پیامک استفاده می کنند تا پیامک را تعاملی تر کنند و معمولاً پیوندی به وب سایت خود در پایین پیام قرار می دهند.

02. Domino’s Pizza

پیتزا دومینو در سال 1960 تنها با یک فروشگاه شروع به کار کرد و از آن زمان به بزرگترین پیتزا زنجیره ای جهان تبدیل شد و روزانه بیش از یک میلیون پیتزا تحویل می دهد.رویکرد بازاریابی پیامکی دومینو به صورت ارسال پیامک تنها در روزهای جمعه و شنبه است. زمانی که مشتریان از برنامه‌های شلوغ خود رها هستند و احتمال خرید غذا از بیرون وجود دارد.

Domino’s هر پیامک را بر اساس موقعیت مکانی مشتری ارسال می کند و پیشنهادات خود را از مغازه های اطراف منزل برای آنها ارسال می کند. همچنین از تعطیلات و جشن ها با ارسال پیشنهادات و تخفیف های ویژه در آن روزها به نفع خود استفاده می کنند.

03. Macy’s

Macy’s یک فروشگاه زنجیره ای آمریکایی است که از طریق وب سایت خود در بیش از 100 مقصد بین المللی حضور دارد. طیف گسترده ای از کالاها، از جمله پوشاک، لوازم جانبی، لوازم آرایشی، لوازم منزل و سایر اقلام مصرفی را به فروش می رساند.

استراتژی بازاریابی پیامکی Macy’s این است که در فصل‌های فروش، با ارسال پیامک بدون شماره پیام‌های تبلیغاتی را برای مشتریان خود با پیشنهادات منحصر به فرد ارسال کند. سپس از این پایگاه داده برای ارسال پیامک انبوه در طول فصل خرید ، تعطیلات یا بلک فرایدی استفاده می کنند.  همچنین یک لینک CTA را در پایین پیام قرار می دهند که از طریق آن مشتریان می توانند از این پیشنهاد استفاده کنند. این باعث می شود مشتریان در مورد محصولات جدید مطلع شوند و ترافیک کسب و کار آنلاین آنها افزایش یابد.

04. بازاریابی پیامکی استارباکس

ارسال-پیامک-بدون-شماره

فروشگاه استارباکس، زنجیره ای چندملیتی از کافی شاپ و سوخاری است که در سیاتل واشنگتن واقع شده است. این برند بزرگترین کافی شاپ در سراسر جهان است که در حدود 84 کشور فعالیت می کند.رویکرد پیامکی استارباکس شامل ارسال پیشنهادات و تخفیف‌ها به مشتریان، تشویق مشتریان به شرکت در مسابقات پیام کوتاه و ارسال تصاویری از خود در حال نوشیدن قهوه از طریق MMS است.

این برند به تازگی یک تبلیغ جدید به نام “Good Vibe Messenger” معرفی کرده است. در آن طرفداران استارباکس می توانند برای دریافت پیام های نشاط آور روزانه در پیامک ثبت نام کنند.

ارسال پیامک بدون شماره یکی دیگر از ویژگی های استفاده از پنل های پیامکی است. با استفاده از آن با شماره هایی نظیر 1000،2000، 30000 و … پیامک های تبلیغاتی خود را ارسال می نمایید.

05. بازاریابی پیامکی Airbnb

Airbnb مخفف عبارت «Air Bed and Breakfast» یک شرکت آمریکایی است. این برند یک بازار آنلاین برای مسکن و فعالیت‌های توریستی، عمدتاً خانه‌های مسکونی برای اجاره تعطیلات، راه‌اندازی می‌کند. Airbnb از پیامک برای پر کردن شکاف ارتباطی بین میزبان و مهمان با ارسال جزئیات رزرو از طریق متن استفاده می‌کند. مشتریان می‌توانند در صورت بروز مشکل از Airbnb پیام ارسال و دریافت کنند. در نتیجه تعداد رزروهای  بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد بازاریابی پیامکی مشاورین املاک بدانید

نتیجه گیری :

از مقاله ارائه شده میتوان فهمید که مشاغل کوچک و بزرگ با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوانند ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه خود را آغاز کنند و تاثیرات آن را ببینند . ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تبلیغات پیامکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید .

همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .

همچنین جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی سایت میزبان اس ام اس کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.