فروشنده های تازه کار در مقایسه با برندهای معروف شانس فروش کمتری دارند، مثلا وقتی دنبال خرید یک کالا از برندی خاص باشید انتخاب فروشگاه خیلی ساده است. فورا سراغ نمایندگی اون برند میرید. اما فروشنده های تازه کار و شناخته نشده در مراکز خرید و پاساژها باید چیکار کنند؟ برای معرفی و فروش محصولاتشون چه کاری از دستشون برمیاد؟ شاید سریعا پاسخ بدید: تبلیغات! اما دقیقا تبلیغات و بازاریابی از چه طریقی؟ درسته بازاریابی پیامکی بهترین راه حل برای افزایش فروش پاساژها و مراکز خرید است. این پیامک تبلیغاتی می تواند توسط مغازه داران برای مشتریان و همچنین توسط مدیریت مجتمع یا پاساژ برای غرفه داران آن پاساژ ارسال شود.

 

بازاریابی پیامکی برای پاساژها و مراکز خرید

فروشگاه های اینترنتی، رشد قابل توجهی در چند سال اخیر داشته اند. به شکلی که هر فروشگاه موجود در بازار جدا از فروشگاه اینترنتی حتما یک کانال تلگرام یا صفحه ی اینستاگرام برای تبلیغ و فروش اینترنتی محصولات و اجناسشان دارند. با این وجود هنوز کسانی هستند که لذت خرید واقعی و گشت و گذار در بازار و پاساژها را ترجیح می دهند. پس کمتر سراغ فروشگاه های اینترنتی میروند.

به هر حال هم فروشگاه های خرید حضوری، و هم فروشگاه های اینترنتی از بازاریابی پیامکی برای معرفی کسب و کارشون استفاده میکنند.

هزینه های تبلیغات باید تا حد امکان بهینه باشد، بنابراین انتخاب فروشنده ها منطقی است.

بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش ها برای کسب و کارهای نوپاست که قصد دارند با هزینه کم، کسب و کارشون رو به تعداد زیادی از افراد معرفی کنند.

جذب مشتری جدید

با استفاده از بانک شماره تلفن، میتونید برای بازار هدف خودتون پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. شما باید با ارائه پیشنهاد/تخفیف برای خرید اولی ها، اونها رو ترغیب کنید تا حداقل یکبار از شما خرید کنند. همچنین بازاریابی پیامکی بهترین راه برای جذب مشتریان جدید می باشد. برای جذب مشتریان تازه و حفظ مشتریان موجود باید یک گروه مشخص تعیین کنید که به خرید اجناس شما راغب باشند.

وفادارکردن مشتری قدیمی

ما در دورانی زندگی می کنیم که مشتری مداری حرف اول را میزند. بنابراین با بالا بردن فروش می بایست طوری رفتار کرد که با نشاندن لبخند رضایت بر چهره مشتری، خریدهای بعدی وی را تضمین کرد.  پیام کوتاه تاثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالابردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان موجود است. به مشتری های قدیمی خودتون اهمیت بیشتری بدید. خودتون رو یادآوری کنید و با ارائه پیشنهادهای شگفت انگیز برای مشتریان وفادار آنها را خوشحال و راضی نگه دارید.

اطلاع رسانی از تخفیف ها و یا حراج فصلی

در فواصل زمانی متناوب چنانچه حراج یا تخفیفات خاصی در ارتباط با آغاز فصل پیش رو دارید، از طریق پیامک به مشتریان قدیمی خود اطلاع دهید. چرا که بهترین خریداران شما مشتریان قبلی هستند که از کیفیت کالای شما اطمینان دارند.

 

نحوه بازاریابی پیامکی پاساژها و مراکز خرید

مشتری های قدیمی دوست دارند همیشه در مورد اجناس جدید در اولین زمان ممکن مطلع شوند. چرا که ممکن است کفش یا لباسی دارای سایز بندی باشد و موجودی آنها به پایان برسد. اما همیشه امکان خرید حضوری و اطلاع از موجودی، رسیدن اجناس جدید و اطلاع از تخفیف ها نیست. پس خیلی خوشحال خواهند شد که فروشندگان برایشان پیامک اطلاع رسانی بفرستند.

پس در هنگام فروش شماره تلفن همراه مشتری ها را ذخیره و بانک اطلاعاتی از مشتریان خود ایجاد کنید.

  • اطلاع دادن تخفیفات ویژه و فصلی از طریق سامانه پیامکی بسیار اهمیت دارد چرا که تجربه خوشایندی برای مشتریان خواهد بود.
  • فرستادن پیام تشکر بعد از خرید مشتریان می تواند به وفاداری مشتریان به برند یا فروشگاه بسیار کمک کند.
  • در صورت داشتن چندین شعبه معرفی شعبه های دیگر از طریق پیامک انبوه بسیار مفید خواهد بود.
  • معرفی کالاهای مرتبط با خرید مشتری می تواند به فروش بیشتر کمک کند.
  • بهتر است که مشتریان به صورت دوره ای پیامک های برند و یا فروشگاه را دریافت کنند تا اسم فروشگاه در خاطرشان بماند.
  • با به کارگیری ارسال از روی نقشه , به همه اشخاصی که در محدوده پاساژ مستقراند , پیام کوتاه ارسال فرمایید.
  • با توجه به خصوصیت مشتریان خویش میتوانید بر حسب رده سنی و همینطور جنسیت هم مبادرت به ارسال پیام کوتاه فرمایید.

برای مثال فروشندگان پوشاک آقایان می‌توانند با به کارگیری از بانک شماره گوشی تلفن سن و جنسیت، اقدام به ارسال پیامک هدفمند برای جامعه هدف مورد نظر خود کنند و مشتریان بیشتری را جذب نمایند .

کلام آخر

امیدوارم با خواندن این مقاله متوجه کاربردها و مزایای عالی پیامک تبلیغاتی برای پاساژها و مراکز خرید شده باشد.

وقت را تلف نکنید و همین حالا جهت فعال سازی پنل اس ام اس اقدام کنید.

 

نمونه پیامک تبلیغاتی برای پاساژها و مراکز خرید

“سلام زهرای عزیز

با نیکتا خوشتیپ تر به نظر میرسی

30% تخفیف ویژه شب یلدا

(فقط تا 7 روز دیگر)

فروشگاه کفش نیکتا

021-000000”

***********

“حراج تک سایزهارو از دست نده!

بیش تر از 70 درصد تخفیف

(فقط تا 25 اسفند)

فروشگاه لباس زنانه مهشید

instagram.com/mahshidstore”

**********

محمد عزیز
30% تخفیف ویژه افتتاح فروشگاه پوشاک خوش پوش
آدرس : تهران – خیابان 17 شهریور – پوشاک خوش پوش
شماره تماس : 021XXXXXXXX

**********

** خانم ساناز محمدی
سفارش شما با موفعقیت راس ساعت 12 امروز ، به آدرس ” آدرس ” ارسال شد.
برای بازدید از سایر کارهامون به ادرس اینترنتی زیر مراجعه کنین.
” آدرس سایت ”
ممنون از خریدتون.

**********

خبر خوش!!
بوتیک مردانه آدیداس روزهای نزدیک به عید از ساعت 9 صبح تا 12 شب آماده استقبال از شماست.
بهترین ها رو از ما بخوایید.

“آدرس سایت”

 

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.