بیمارستان ها و مراکز درمانی یکی از مهم ترین ارگان هایی است که با مردم زیادی ارتباط دارد. دغدغه بسیاری از مدیران بیمارستان و مراکزدرمانی، نحوه اطلاع رسانی ها، هماهنگی ها و مدیریت پرسنل و ارائه خدمات بهتر به بیماران می باشد. با توجه به اینکه استفاده از شبکه های اجتماعی نیازمند داشتن گوشی های هوشمند و اتصال به اینترنت است و این مساله در میان عموم رده های سنی بیماران و مراجعین بیمارستان ها با محدودیت روبرو می باشد. سامانه پیام کوتاه از این موقعیت استفاده کرده و به بهترین و مطمئن ترین راه ارتباطی تبدیل شده است.

بهبود روابط با بیماران، بهبود ارتباطات داخلی میان مراکز درمانی و کاهش زمان انتظار بیماران یکی از عمده موفقیت های استفاده از سامانه پیامکی در بیمارستان هاست. ارسال هشدارها و اطلاع رسانی ها از طریق پیام کوتاه به ابزاری اساسی در اداره امور بیمارستان ها و مراکز درمانی تبدیل شده است. پیام کوتاه آسانترن و کارامدترین روش یا راه ارتباطی میان مراکز درمانی و بیمارانشان بوده که دارای نرخ بالای دریافت و باز شدن می باشد. خودکار کردن اختصاص و اعلام زمان ویزیت ها از طریق ارسال پیامک همراه با یاداوری زمان ملاقات ها باعث شده اکه فشار کاری نیروهای اداری و هزینه های تماس با بیماران کاهش پیدا کند.

چگونه بیمارستان ها به وسیله بازاریابی پیامکی مراقبت از بیماران خود را بهبود می بخشند؟

یکی از موارد استفاده پنل پیامکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، نوبت دهی و یاد آوری نوبت می باشد. بدین صورت زمانی که بیمار به بیمارستان مراجعه می کند یا تماس می گیرد می توانید پس از پایان مکالمه پیامکی را با محتوای شماره نوبت و تاریخ مراجعه بیمار را ارسال نمایید . همچنین در صورتی که تاریخ نوبت دهی شما زمانی بیشتر یک هفته کاری بود ، یک روز قبل از مراجعه مجددا پیامک یاداوری ارسال نمایید تا هم پیگیری بیمارستان شما مورد توجه قرار بگیرد و هم در صورت فراموش شدن تاریخ نوبت توسط بیمار، مجددا یاداوری شود.

می توان از بازاریابی پیامکی به عنوان ابزاری بسیار مفید برای لینک دادن به سوابق بیمار استفاده کرد. یعنی به طریقی پیامک ها تنظیم شوند که اطلاعات کارت پزشکی او را با استفاده از ایجاد اتصال بین پلت فرم پیامک و دیتابیس اطلاعات بیماران، جهت اطلاع رسانی دقیق پزشک از سابقه بیمار باشد. این اتصال به مردم کمک می کند تا اطلاعاتی مانند نحوه مصرف داروهایشان، تاریخ انقضای نسخه شان و یا زمان قطع داروهایشان را به خاطر بسپارند.

اغلب مواقع چند نفر از پرسنل بیمارستان درگیر مراقبت از یک بیمار می باشند. برخی اوقات پرونده های پزشکی پیچیده هستند و روند درمان نیازمند ارائه اطلاعات از جانب پرستاران و پزشکان مختلف است. روش های ارتباط مانند پیجرها داخل ساختمان وقتی شما به پرسنل بیمارستان های دیگر نیاز دارید ناکارآمد هستند. پیجرها معمولاً موارد را اولویت بندی نمی کنند به طوری که تشخیص میزان اضطراری بودن یک مورد پزشکی را دچار مشکل می کند. یا میزان سرعت عکس العمل پرسنل به یک درخواست را مشخص نمی کند. سرویس پیام کوتاه، پرسنل بیمارستان را قادر می کند تا نسبت به موارد پیچیده مطلع و آگاه باشند. و در صورت بروز موقعیت اضطراری موارد را به طور موثر اولویت بندی کنند

 

کاربرد پیامک خدماتی برای بیمارستان و مراکز درمانی

  • ارسال پیامک نوبت دهی به بیماران
  • ارسال پیامک تاریخ مراجعه برای بیماران
  • ارسال پیامک روزهای کاری و روز های تعطیل
  • ارسال پیامک بمنظور هماهنگی جلسات با پرسنل یا پزشکان بیمارستان و مراکز درمانی
  • ارسال پیامک بمنظور نظرسنجی و کیفیت خدمات
  • ارسال پیامک هایی بمنظور اطلاع رسانی بیماری خاص
  • ارسال پیامک اطلاعات توصیه ای بهداشت و سلامت
  • اعلام نتایج آزمایش با سیستم پاسخگوی خودکار پیام کوتاه(اعلام زمان آماده شدن جواب آزمایش)
  • ارسال اس ام اس دستورات پزشکی- یادداشت های پرستاری(نکات پرستاری که باید همراه رعایت کند) به شماره همراه بیمار
  • اعلام وضعیت بهبود بیمار و مشخص کردن مراجعه بعدی به پزشک مورد نظر بعد از ترخیص با ارسال پیام کوتاه
  • ارسال پیام کوتاه به پزشکان در سراسر کشور از طریق نقشه
  • ارسال پیام کوتاه از طریق کد پستی برای افراد ساکن در یک محل
  • ارسال پیام کوتاه انبوه به بلک لیست ها
  • ارسال پیام کوتاه به صورت تکی و گروهی
  • صرفه جویی در وقت بیمار و پزشک
  • مطرح کردن سوالات بیمار از طریق ارسال پیام کوتاه
  • ارسال پیام کوتاه منطقه ای برای بیمارستان های مختلف

کلام آخر

بیمارستان ها و مجموعه های خدماتی درمانی از جمله مراکزی هستند که برای اطلاع رسانی ها، هماهنگی ها و مدیریت پرسنل و بیماران  می توانند از امکانات پنل اس ام اس بهره مند شوند. یکی از بزرگ ترین مزیت های راه اندازی یک سیستم ارسال پیامک انبوه برای بیمارستان ها و مراکز درمانی این است که این سیستم می تواند به طور بالقوه میزان از دست رفتن قرارهای ملاقات بیماران را کاهش دهد.

این سرویس با ارسال پیام های خودکار به بیماران زمان ویزیت ها یا چکاپ های آتی را به آنها یادآوری می کند. پیامک انبوه به طور رایج در صنعت بهداشت و درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم امکان برقراری ارتباطات کارآمدتر، افزایش همکاری پرسنل بیمارستان و پزشکانی که در نواحی دوردست کار می‌کنند را فرآهم می‌کند. همچنین تعداد از دست رفتن قرار ملاقات‌ها توسط بیماران را کاهش می‌هد.

همین حالا جهت فعال سازی پنل اس ام اس اقدام کنید.

 

نمونه پیامک خدماتی برای بیمارستان و مراکز درمانی

نوبت چشم پزشکی شما
دکتر “نام پزشک”
برای ساعت “ساعت مورد نظر”
روز “تاریخ مورد نظر” تنظیم شده است.
“شماره تماس”
“بیمارستان … ”

**********

سلام آقای مسلمی
زمان ویزیت شما به هفته بعد، روز شنبه ساعت 10 تغییر پیدا کرد
بابت تغییر پیش آمده پوزش میخواهیم(بیمارستان نور)

**********

خانم نادری
جواب آزمایش شما آماده شده است
دریافت جواب با ارسال عدد 5 به شماره …

**********

تخفیف ویژه دانشجویان!!!
با ارائه کارت دانشجویی 50% تخفیف در خدمات چشم پزشکی ما دریافت کنید
بیمارستان …
شماره تماس 021XXXXXXXX

**********

خانم سارا عظیمی

جواب آزمایش خون شما آماده است

روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 4 عصر می توانید به پذیرش مراجعه کنید

با تشکر آزمایشگاه بیمارستان لقمان

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.