بایدها و نبایدهایی که باید رعایت کرد

پیامک؛ ارتباطی صریح و ساده با مخاطب

سال 1400، سالی پر از انتخاب است و کسی در این انتخاب‌ها پیروز است که بتواند خود را به شیوه‌ای اثرگذار به مردم معرفی کند. بنابراین آنچه که برای یک نامزد انتخاباتی اهمیت دارد، ارتباطی راحت و موثر با مخاطبان است. راهکارهای زیادی برای تبلیغات و ارتباط با مردم وجود دارد؛ اما با وجود محدودیت‌ها و شیوع بیماری کرونا، ارسال پیامک می‌تواند بهترین راهکار باشد. اما آنچه مهمتر از ارسال پیامک به نظر می‌رسد، شیوه نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 است که در این مطلب به طور خاص به آن پرداخته‌ایم.

فضای مجازیمزایای ارسال پیامک

شرایط سال 1400 و محدودیت‌های موجود باعث شده است افراد بیش از پیش از تلفن همراه خود استفاده کنند و با احتمال بالایی پیامک ارسال شده توسط نامزد انتخاباتی دیده خواهد شد. به همین دلیل نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 اهمیت پیدا می‌کند و می‌تواند تعیین کننده باشد. علاوه بر شرایط موجود، مزایای دیگری برای ارسال پیامک وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ارسال انبوه پیامک به طیف عظیمی از مخاطبان به صورت همزمان اشاره کرد. با اطمینان می‌توان گفت که پیامک ارسالی توسط مخاطب دیده می‌شود و نام کاندیدای مورد نظر در ذهن افراد می‌ماند.

همچنین امکان مشاهده پیامک روی تمام تلفن‌های همراه، حتی ساده‌ترین آن هاوجود دارد و دریافت آن نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. در این راهکار تبلیغاتی، ارسال پیامک به شیوه هدفمند ممکن است و ستاد تبلیغاتی می‌تواند با ایجاد تغییراتی در هنگام نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 آن را برای جمع خاصی از مخاطبان سفارشی کنند.

نحوه نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400

پیامک به طور قطع به دست مخاطبان می‌رسد و از این نظر راهکاری مطمئن به نظر می‌رسد. اما آنچه بر مخاطب تاثیر می‌گذارد، نحوه نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 است به طوری که در خاطر مخاطب بماند و او را به شرکت در انخابات به نفع نامزد مورد نظر ترغیب کند.

مخاطب شناسی

مهم‌ترین اصلی که باید در نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 رعایت کرد، شناخت مخاطب به عنوان گیرنده پیام است. اگر مخاطب پیامک قشر خاصی از جامعه هستند، می‌بایست ادبیات متناسب آن‌ها را نیز در نوشتن متن پیامک انتخاب کنید. اما اگر پیامک به طور انبوه و برای عامه مردم ارسال می‌شود، بهتر است متن پیامک با لحنی مردمی و عامیانه نوشته شود و از بکار بردن کلمات تخصصی یا غیر عمومی صرف نظر شود.

مخاطب شناسی

کلمات ابتدای پیامک

متن پیامک انتخاباتی باید شامل پیام اصلی به طور مختصر و مفید باشد؛ به عبارت دیگر نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 نیازمند هوش و زیرکی است و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، انتخاب چند کلمه ابتدایی پیامک است. همه تلفن‌های همراه چند کلمه ابتدایی پیامک را بدون نیاز به باز کردن آن نشان می‌دهند و به همین دلیل انتخاب این کلمات مهم است. اگر کلمات ابتدایی پیامک جذاب و اثرگذار باشد، گیرنده پیام برای خواندن ادامه متن نیز ترغیب می‌شود و شما تا حد زیادی به هدف خود رسیده‌اید.

کلمات ابتدای پیامکترتیب مطالب

اگر می‌خواهید در متن پیامک انتخاباتی، مطالب مختلفی را بیان کنید بهتر است ترتیب و الویت آن‌ها را در نظر بگیرید. اصل مطلب را در همان یکی دو سطر اول بیان کنید و مطالب را تا حد امکان مختصر اما پرمحتوا بیان کنید. یکی از معمول‌ترین جملات در این نوع پیام‌ها، شعار انتخاباتی است که باید در جایی درست بیان شود تا اثر دلخواه را بر مخاطب داشته باشد.

شعار انتخاباتی

شعار انتخاباتی یک جمله کوتاه و بامفهوم است که می‌تواند اشاره‌ای به هدف نامزد انتخاباتی یا برنامه او داشته باشد. یک شعار ثابت در پیامک می‌تواند موجب شناخت کاندیدا و صمیمیت میان او و مخاطبان شود. تنها باید دقت داشت که شعار مناسبی انتخاب کنید و آن را در جای مناسبی از پیامک بیاورید. شما با تغییر محتوای پیامک در هر بار ارسال، می‌توانید در چندین نوبت، پیامک‌های متنوعی را برای مخاطبان ارسال کنید.

شعار انتخاباتی

اندازه متن پیامک

اندازه متن پیامک از نکات دیگری است که باید در نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400 به آن توجه داشت.   پیامک انتخاباتی معمولا یک صفحه و شامل ۷۰ کاراکتر است که به راحتی در دسترس همگان قرار می‌گیرد و به احتمال زیاد، اکثر گیرندگان آن را می‌خوانند. از آنجا که در انتخابات 1400، امکان برگزاری تجمع‌ و سخنرانی وجود ندارد، اگر قصد دارید مطلب طولانی برای مخاطبان ارسال کنید، پیشنهاد می‌شود آن را در قالب چند پیام کوتاه ارسال کنید. با این کار، نام کاندیدا و کد انتخاباطی او برای افراد تکرار می‌شود.

معرفی یک راه ارتباطی

اگر گیرنده پیامک انتخاباتی به پایان پیامک رسیده باشد، یعنی شما تا 90 درصد به هدف خود رسیده‌اید. با این حال، برای ارتباط بیشتر می‌توانید در انتهای پیامک یک راه ارتباطی دیگر مانند آدرس سایت نامزد انتخاباتی، صفحه مجازی،گروه‌ یا کانال‌ او را معرفی کنید.

معرفی راه ارتباطی

بایدها و نبایدهای نوشتن متن پیامک انتخاباتی 1400

  • درج نام، نام خانوادگی و کد نامزد انتخاباتی
  • استفاده از خط پیامکی با شماره کوتاه
  • ارسال پیامک جهت یادآوری نام و کد نامزد در روز آخر تبلیغات
  • پرهیز از غلط املایی
  • پرهیز از نوشتن متن بصورت لاتین
  • پرهیز از ارسال پیام طولانی
  • پرهیز از بکاربردن صفات تفضیلی مانند بهترین، معتبرترین، تنهاترین، اولین و…

بایدها و نباید هاسامانه میزبان اس ام اس

میزبان اس‌ام‌اس یک سامانه‌ ارسال پیامک به صورت انبوه است که از سال ۱۳۸۶ خدمات خود را در زمینه ارسال تخصصی پیام کوتاه آغاز کرده است. این سامانه در طی 14 سال فعالیت خود و ارائه خدمات تخصصی مجوزها و افتخارات متعددی را کسب کرده است. عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، دریافت تاییدیه فنی نرم افزار از شورای عالی انفورماتیک کشور، دریافت شناسنامه نرم افزار از وازرت ارشاد ، حضور در انجمن صنفی کاربران پیام کوتاه و عضویت در اتحادیه کسب و کارهای مجازی از عنوان‌هایی است که می‌توان در این زمینه به آن اشاره کرد.

بهره‌مندی از بانک شماره موبایل سراسر کشور، ارسال پیامک هدفمند، پشتیبانی حرفه‌ای شبانه روزی، کیفیت و دقت بالا و ارائه قیمت مناسب با توجه به حجم پیامک‌ از مزایای استفاده از سامانه ارسال پیامک میزبان اس‌ام‌اس است.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.