اخبار و اطلاعیه

جدیدترین اطلاعیه و اخبار داخلی شرکت را از این قسمت میتوانید دنبال کنید.


رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از ممنوعیت فعالیت شرکتهای فعال در عرصه پیام کوتاه که از این مرکز مجوز فعالیت دریافت نکرده اند خبر داد و گفت : از ابتدای سال 92 با شرکتهای فاقد مجوز فعالیت در این بخش برخورد قضایی صورت می گیرد.

به گزارش ، حسن علیزاده در نشست خبری از تهیه و تدوین آیین نامه ای با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد که امکان نظارت و اعمال مقررات در حوزه تولید محتوای فضای مجازی را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در راستای آیین نامه رگولاتوری محتوا، نظارت بر خدمات ارائه دهندگان محتوای مجازی صورت خواهد گرفت ادامه داد: در همین راستا سامانه پیامکی شکایت از پیامکهای انبوه و تبلیغاتی راه اندازی شده که با گذشت حدود 2 ماه از راه اندازی این سامانه، بیش از 3 هزار درخواست شکایت به ثبت رسیده است.
علیزاده با تاکید براینکه 30 درصد شکایتهای دریافت شده دراین سامانه مربوط به پیامکهای انبوه و تبلیغاتی و 70 درصد مربوط به خدمات ارزش افزوده تلفن همراه است خاطرنشان کرد: در زمینه پیامکهای تبلیغاتی، بیشترین شکایات مربوط به تبلیغات محصولات بهداشتی و تبلیغ برای خروج سرمایه از کشور بوده است.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: ارائه دهندگان سرویس های پیام ده براساس این آیین نامه تا پایان سال باید به این مرکز مراجعه کرده و مجوز فعالیت خود را از این طریق دریافت کنند چرا که از ابتدای سال 92 شرکتهای حوزه پیامک و خدمات ارزش افزوده فاقد مجوز، اجازه فعالیت در این زمینه را نخواهند داشت و اپراتورهای تلفن همراه نیز در این زمینه اجازه همکاری با این شرکتهای فاقد مجوز را ندارند.
وی تاسیس مجمع رسانه های برخط پیام ده را در راستای ساماندهی فعالیت فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: در آیین نامه رگولاتوری محتوا، موضوع مالکیت مادی و معنوی صاحبان اثر درنظر گرفته شده است.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.