وقتی صحبت از ارتباط بین مشتریان و کسب و کارها می شود، ایمیل و پیامک بین کانال های دیگر بیشتر ترجیح داده می شوند . اگر شما یکی از مشاغلی هستید که هنوز در مورد سامانه ارسال پیامک انبوه چیزی نمی دانید، این مقاله برای شما مناسب است.در ادامه، مزایا و معایبی را که باید قبل از اتخاذ تصمیم برای استفاده از بازاریابی پیامکی در نظر بگیرید، به شما معرفی خواهیم کرد . ابتدا بیایید بررسی کنیم که چرا باید از پیامک برای بازاریابی استفاده کنید. در ادامه، به روشهای مختلفی که کسبوکار شما میتواند از آن استفاده کند، خواهیم پرداخت.
بازاریابی پیامکی برای مشاغل
در ادامه به چند دلیل در مورد اینکه چرا بازاریابی پیامکی برای مشاغل موثر است می پردازیم:
- مردم معمولا پیامک های خود را باز میکنند: پیامک های عمومی 98 درصد نرخ باز شدن دارد . و بازاریابی پیامکی به طور متوسط 82 درصد نرخ باز شدن دارد.
- مصرفکنندگان پیامک را میخواهند: اغلب مشتریان دوست دارند از پیامک برای خرید استفاده کنند، که بازاریابی پیامکی را به یک راه حل طبیعی تبدیل می کند.
- پیامک یک راه انتخابی است: برخلاف برخی روش های دیگر که نمایش تبلیغات را به مخاطب تحمیل می کنند، سامانه ارسال پیامک انبوه کانالی است که مشتریان می توانند نمایش یا عدم نمایش آن را خودشان انتخاب کنند.
- مصرفکنندگان بازاریابی پیامکی را ارزشمند میدانند: بیشتر مشتریان برای یادآوریها و پیامک های تخفیف و پیشنهادات ویژه، ارزش زیادی قائل هستند.
مزایای سامانه ارسال پیامک انبوه
پیامک کانالی است که کسب و کار شما می تواند از آن استفاده کند، اما این بدان معنا نیست که کامل و همه چیز تمام است. این روش هم مثل روش های دیگر مزایا و معایب خود را دارد.
مزایای بازاریابی پیامکی
- نرخ باز شدن بالا: پیامک نرخ باز شدن 98 درصد دارد. در مقایسه با دیگر روش های بازاریابی، این رقم بسیار بالاست. وقتی به مشتریان خود پیامک ارسال می کنید، تقریباً می توانید اطمینان داشته باشید که پیامک شما باز خواهد شد.
- به موقع: اگر پیامی فوری یا تبلیغی دارید که میخواهید بلافاصله به دست مشتری برسد، پیامک سریعترین و مطمئنترین راه برای انجام آن است.
- شخصی سازی: پیامک یک شکل صمیمی ارتباط و کانال فوقالعادهای برای ارزش بخشیدن به مشتری است. حتما به خواستههای مشتریان خود احترام بگذارید تا مطمئن شوید پیامهای تبلیغاتی شما مزاحم آنها نیستند.
- مقرون به صرفه: ارزانترین شکل تبلیغات که به طرز شگفت انگیزی موثر نیز هست. مشتریان شما اجازه نمیدهند پیامهای شما هدر برود.
- مبتنی بر مجوز: وقتی پیامکی را با استفاده از سامانه ارسال پیامک انبوه برای مشتریان خود ارسال می کنید، به این معنا است که آنها از قبل مجوز دریافت آن را به شما دادند.به معنای واقعی کلمه آنها شماره تلفن خود را به شما دادند و صریحاً به شما اجازه دادند برای آنها پیامک ارسال کنید. وقتی پیامی از شما دریافت میکنند، تقریباً همیشه آن را می خوانند. اگر نه، اشتراک خود را لغو میکنند.
- جذاب: مشتری شما می تواند پیامک را پیگیری کند و در مورد یک تخفیف یا تبلیغات خاص سوال کند، و شما می توانید بلافاصله گفتگو را به فرصتی برای فروش تبدیل کنید.
معایب سامانه ارسال پیامک انبوه
- محدودیت طول پیام: پیام های متنی به 70 کاراکتر محدود می شوند. مشتریان شما انتظار متن های کوتاه و مفید را دارند. این ماهیت رسانه است. اگر نمی توانید پیامک های خود را به 70 کاراکتر خلاصه کنید، بهتر است به سراغ فضای مجازی بروید.
- یک شماره اختصاصی: ایجاد یک اکانت دیگر در فضای مجازی ممکن است آسان باشد، اما خرید یک شماره تلفن دیگر برای پیامک دادن، چندان ساده یا ارزان نیست. این یکی از دلایلی است که بازاریابان پیامکی، از اطلاعات تماس خود محافظت بیشتری می کنند.
- فرکانس کمتر: یک فرد به طور متوسط روزانه تنها حدود 15 پیام ارسال میکند . شما نمی توانید به همان تعداد که ایمیل ارسال می کنید یا در اینستاگرام پست می گذارید، به لیست خود پیامک ارسال کنید.
- فعالیت مستمر: سامانه ارسال پیامک انبوه چیزی نیست که بخواهید خواه ناخواه به آن بپردازید. این کانالی است که باید آن را مدبرانه و فعالانه مدیریت کنید. شما باید سازگار، پاسخگو و استراتژیک باشید. این روش نیاز به مدیریت دارد و به زمان و منابع نیاز دارد.
بیشتر بخوانید: پیامک انبوه چیست | ارسال پیامک انبوه چه کاربردهایی در تجارت دارد؟
چگونه از بازاریابی پیامکی برای کسب و کار خود استفاده کنید؟
کنجکاو هستید که چگونه کسب و کار شما می تواند از بازاریابی پیامکی برای تعامل با مشتریان استفاده کند؟ راه های زیادی وجود دارد. در اینجا چند مورد از رایج ترین روش هایی که کسب و کارها از آن استفاده می کنند آورده شده است:
-
- کوپن ها و تخفیف ها: تخفیف های انحصاری و فروش فوری را به مشترکین پیامکی خود ارائه دهید.
- اطلاع رسانی ها: به مشتریان خود در مورد تغییر ساعت کاری فروشگاه یا راه اندازی محصول جدید اطلاع دهید.
- خدمات: پشتیبانی مشتری، آموزشها یا ورود به سیستم را از طریق سامانه ارسال پیامک انبوه ارائه دهید.
- مسابقات و قرعهکشیها: برای تشویق مشترکین جدید ، جایزهای را در نظر بگیرید.
- نظرسنجی: درباره مشتریان خود بیشتر بدانید و به آنها فرصت دهید تا نظرات خود را بیان کنند.
- خبرنامه: با خبرنامه های پیامکی، مخاطبان خود را در مورد مطالب یا معاملات جدید به صورت هفتگی مطلع کنید.
بیشتر بخوانید: دریافت اخبار از طریق پیامک | روزنامه نگاران چگونه می توانند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند؟
نتیجه گیری :
از مقاله ارائه شده میتوان فهمید که مشاغل کوچک و بزرگ با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوانند ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه خود را آغاز کنند و تاثیرات آن را ببینند . ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تبلیغات پیامکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید .
همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .
همچنین جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی سایت میزبان اس ام اس کلیک کنید.