پس از راه اندازی پرتال اولیه سامانه پیام کوتاه در سال 1388 به مرور خدمات مختلفی در قالب خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه پرداخته شد
و در نهایت در تیر ماه 1388 این خدمات فراهم گردید تعداد این خدمات در سال ۸۸ حدودا 20 مورد بود که در نسخه جدید به بیش از 70 مورد افزایش پیدا کرده است
که این امر نشان گر توجه ویژه مدیریت به تحقق خدمات ویژه الکترونیک و ارتباط کاربران سامانه با مخاطبین خود در راحت ترین شیوه و کوتاه ترین بازه زمانی است.
واحد برنامه ریزی،شرکت میزبان پایتخت ایرانیان ارائه این خدمات را در موضوعات مختلف مورد نیاز کاربران سامانه بیان کرد و گفت: سامانه تفکیک جنسیت
ارسال با مسیر های مختلف،سرعت ارسال بسیار بالا ( حدودا 20000 پیامک در هر دقیقه ) و پکیج بندی کاربران و مدیران ، قابلیت انتخاب درگاه پرداختی توسط کاربر
( بانک های ملی ، ملت ، پارسیان ، سامان ، پاسارگاد) از جمله خدمات این سامانه می باشد.