رستوران ها از اصنافی هستند که به نظر ما سامانه پیام کوتاه برای آنها کاربرد ویژه ای خواهد داشت و حتی در بسیاری از مواقع داشتن یک سامانه پیامک آنها را از سایرین متمایز می گرداند ، از کاربردهای سامانه پیام کوتاه برای رستوران ها می توان به موارد زیر اشاره کرد
پیام کوتاه سامانه تأثیرگذارترین و ارزان ترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق جذب مشتریان جدید به محیط رستوران و امکانات آن است
ارسال پیامک در هنگام دریافت سفارش
پس از اینکه سفارش تلفنی مشتری دریافت گردید ، یا به طور اتوماتیک یعنی با استفاده از اتصال نرم افزار رستوران خود به پیامک، یا از طریق ارسال به صورت دستی ، مشتری را از این موضوع مطلع سازید ، حتی می توانید در هنگام ثبت سفارش یک پیامک و پس از ارسال سفارش یک پیامک دیگر به شخص ارسال کنید ، تا از آخرین وضعیت سفارش خود مطلع گردد
ارسال پیامک در روز تولد
شما می توانید با این پیشنهاد ویژه به مشتریانتان که ما در روز تولد شما تخفیف ویژه ای به شما خواهیم داد ، از مشتریانتان شماره موبایلشان را بگیرید و یا به صورت اتوماتیک با ثبت تاریخ تولد در دفترچه تلفن و فعال کردن ماژول ارسال مناسبتی به ایشان تولدشان را تبریک بگویید یا به صورت دستی در روز تولد اشخاص این مورد را به اطلاع آنها برسانید و با دادن تخفیف در این روز، این مشتری را ترقیب نمایید تا در روز تولد مهمانان خود را به رستوران شما دعوت نمایند
دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق پیامک
مدیران رستوران ها می توانند با معرفی شماره پیامکی خود به مشتریان ، از انتقادات و پیشنهادات ایشان به صورت مستقیم مطلع گردد و این انتقادات و پیشنهادات را در پیشبرد اهداف و افزایش کیفیت و در نهایت تعداد مشتریان به کار ببرند
ارسال پیامک تبلیغاتی
با توجه به اینکه بیشترین مشتریان رستوران ها را شرکت ها و خانه های اطراف رستوران تامین می نمایند ، شما می توانید با ارسال اس ام اس به صورت محدوده ای یا ارسال پیامک منطقه ای ، رستوران خود را تبلیغ نمایید
ارائه کد تخفیف از طریق پیامک
شما می توانید در ایامی که مشتریانی کمتری دارید یا تمایل دارید که فروش خود را بالاتر ببرید ، از طریق پیامک به مشتریان قدیمی یا جدید تخفیف بدهید و به ایشان اعلام نمایید که با ارائه پیامک ارسال شده به رستوران می توانند از تخفیف ویژه بهره مند شوند ، حتی می توانید درصد تخفیف را با یک کد تخفیف در پیامک اعلام نمایید
رزرو میز رستوران با اس ام اس
با چک کردن مداوم پنل اس ام اس خود ، این امکان را به مشتریان خود بدهید که بتوانند یک روز زودتر در رستوران شما میز رزرو کنند
تکنیک های مشتری مداری پیامکی سامانه برای فروش بیشتر
1.هنگام صدور فیش غذا شماره تلفن همراه خریدار را درخواست نمایید
2.چند دقیقه پس از صرف غذا و خروج وی از رستوران با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید و به فرآیند مشتری سالاری اهمیت می دهید
- ساعتی پس از سفارش مشتری در پیامی در قالب نظر سنجی نظر مشتری را در مورد کیفیت غذا و محیط رستوران جویا شوید
- هنگامی که غذای جدیدی اضافه کردید یا تغییراتی در قیمت غذاها ایجاد نمودید بهتر است به مشتریان خود اعلام نمایید
- با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید در احساسات او شریک هستید
- هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تغییراتی در رستوران خود ایجاد می کنید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید