بازاریابی پیامکی 1

وقتی کسب‌و‌کاری را راه اندازی می‌کنید طبیعتا به دنبال بهترین راه حل‌ها برای بازاریابی و تبلیغ آن هستید. حتما اسم بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ را شنیده‌اید اما نمی دانید کدامیک برای شما بهتر است. این سوال مدت‌هاست که ذهن بسیاری از دیجیتال مارکترها را به خود مشغول کرده است. در نهایت آنچه که برای شما بهتر است به استراتژی و اهدافتان بستگی دارد. گاهی با انتخاب هر دو و یا یکی از این دو می‌توانید به فروش خوبی دست پیدا کنید.

به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار یا یک بازاریاب، ضروری است که حداکثر بازگشت سرمایه را از هر کمپین بازاریابی که اجرا می‌کنید، بدانید. اما با وجود راه‌های مختلف موجود، شناسایی رسانه مناسب می‌تواند چالش بزرگی باشد.

از آنجا که ما می‌خواهیم شما بهترین نوع بازاریابی را در دست داشته باشید، مزایا و معایب بازاریابی پیامکی و همچنین بازاریابی ایمیلی را بررسی خواهیم کرد. به این‌ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که با انتخاب درست بیشترین سود را دریافت می‌کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه پیام کوتاه چیست | راهنمای انتخاب بهترین سامانه خدمات پیام کوتاه

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یکی از صدها روش در بازاریابی دیجیتال است که بسیاری از بازاریابان در حال استفاده از آن هستند. به دلیل برخی از شباهت‌هایی که بین بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ وجود دارد بسیاری از افراد نمی دانند که کدام یک را برای کسب‌و‌کار خود انتخاب کنند. برای اجرای ایمیل مارکتینگ لیستی از مخاطبین هدف را تهیه می‌کنند و آنها را به دسته‌های کوچکتر تقسیم می‌کنند. سپس پیام‌های ایمیل را برای جذب مشتری و درآمد زایی به صندوق ایمیل آنها ارسال می‌نمایند. یکی از برتری‌های ایمیل مارکتینگ نسبت به پیامک این است که با استفاده از ایمیل می‌توان بدون محدودیت در حجم، متن‌های طولانی را به همراه عکس، ویدئو و دیگر  محتواهای مختلف ارسال کرد. اگر اصول ایمیل مارکتینگ درست رعایت شود می‌تواند به عنوان یک روش بازاریابی پرسود و موفق عمل کند.

حقایق آماری

تحقیقات نشان می‌دهد که نرخ باز شدن پیامک‌ها به 98 درصد رسیده است. در مقایسه تنها 20 درصد از ایمیل‌ها باز می‌شوند.  به طور متوسط ​​90 ثانیه برای پاسخ به پیامک و 90 دقیقه برای پاسخ به ایمیل طول می‌کشد. 75 درصد از مردم اعلام کرده اند که از دریافت پیشنهاد از طریق پیامک خوشحال می‌شوند . به همین دلیل است که 65 درصد از بازاریابان می‌گویند که بازاریابی پیامکی برای آنها یک روش بسیار موثراست.

آیا این آمار و ارقام به این معنی است که ایمیل در حال نابودی است؟

به هیچ وجه! بازاریابی پیامکی،  مثل سایر کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، ممکن است در حال افزایش محبوبیت باشد، اما به این معنا نیست که ایمیل محبوب نیست.  ایمیل مارکتینگ در حال پیشرفت و تطبیق با دنیای آنلاین و در حال تکامل است و به همین خاطر در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی فروش کابینت | نکات مهم تبلیغات پیامکی برای صنف کابینت و ام دی اف

مزایای بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل مارکتینگ

بازاریابی پیامکی 2

افراد بیشتری پیامک ر امی خوانند

تا بحال شاید برایتان پیش آمده باشد که فرد یا افرادی با شما تماس بگیرند و از شما بخواهند که ایمیلی را که برایتان فرستادند بخوانید. اما در مورد پیامک نیازی به یادآوری نیست . چون شما در نهایت پیامک‌هایتان را می‌خوانید.

حتی اگر فراموش کرده باشید ، باز هم با نوتیفیکیشنی که تلفن همراه بالای صفحه قرار می‌دهد پیامک ارسال شده را باز کرده و می‌خوانید. یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مزایای بازاریابی پیامکی همین موضوع است که آن را حتی به پیام‌های شبکه‌های اجتماعی برتری داده است.

پیامک مفید و کوتاه است

در عصر تبادل اطلاعات روزانه میلیون‌ها بیت داده و اطلاعات در حال جابجایی است و شاید کمتر کسی فرصت خواندن همه پیام‌ها را در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و … داشته باشد. اما در بازاریابی پیامکی به دلیل محدودیت ارسال کاراکتر (در حدود 660 کاراکتر) پیام‌های کوتاه و مختصری را می‌بینیم که اصل موضوع را به ما می‌رسانند. بنابراین این موضوع باعث جلب نظر افراد می‌شود و محبوبیت آن را بیشتر خواهد کرد.  در توییتر نیز از همین ویژگی استفاده شده است. اگر به پیام‌هایی که در توییتر می‌خوانید دقت کنید همگی کوتاه و در حد چند جمله هستند که اثرگذاری آن را بیشتر می‌کند.

ارتباط و تعامل با مشتری بیشتر است

وقتی مخاطبتان پیامک را بیشتر باز می‌کند و می‌خواند ، طبیعتا پاسخ نیز از سوی او بیشتر دریافت می‌شود. بازاریابی پیامکی راه ارتباط با مشتری را بهبود بخشیده و می‌تواند به یک ابزار مهم برای کشاندن افراد به وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. در صورت ارسال نظرسنجی، درخواست نظر و پیوستن به فرم ثبت نام، مشتریان با پیامک راحتتر ارتباط برقرار می‌کنند.

حتی اگر اینترنت نباشد باز هم می‌توانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید

برای بسیاری از ما پیش آمده که مدتی را به دلایل مختلف مانند قطعی اینترنت، مسافرت و … بدون اینترنت بوده‌ایم و همه امورات خود را از طریق تماس و پیامک با شبکه تلفن همراه انجام داده ایم. افرادی که در حال حاضر به اینترنت دسترسی ندارند درصد بالایی را تشکیل می‌دهند . بنابراین این نکته را فراموش نکنید که بدون اینترنت هم می‌توانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

برقراری ارتباط نزدیک و شخصی

بسیاری از افراد از جمله خود شما دوست ندارند شماره تلفن آنها در اختیار افراد ناشناس قرار بگیرد. زمانیکه از طریق بازاریابی پیامکی به شما اعتماد می‌کنند و در فرم ثبت نام شرکت می‌کنند ، یعنی اجازه ورود به چارچوب ازتباط شخصی را داده اند. بنابراین از این فرصت استفاده کنید و یک تعامل دوطرفه به وجود بیاورید.

بیشتر بخوانید: پنل پیامکی مدارس | ۵ ترفند جدید ارسال پیامک برای مدارس و دانشگاه ها

چالش‌های بازاریابی ایمیلی

با ارسال تعداد زیادی از ایمیل‌ها در روز که تقریبا نیمی  از آنها هرزنامه هستند، صندوق‌های ورودی به شکلی نامرتب و به هم ریخته درمی آیند. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل با جداسازی ایمیل‌ها در صندوق ورودی کاربران و قرار دادن ایمیل‌های بازاریابی در یک تب جداگانه به‌عنوان ایمیل‌های مهم‌تر سعی در مبارزه با این مشکل دارند.

با توجه به تعداد زیاد ایمیل‌هایی که مردم دریافت می‌کنند، جای تعجب نیست که بسیاری از آنها حتی بدون خوانده شدن پاک می‌شوند.

در مقابل، پیام‌های متنی با این چالش‌ها روبرو نیستند. همانطور که قبلاً دیدیم، نرخ باز شدن این پیام‌ها بسیار بیشتر از ایمیل است.

به محض دریافت پیامک، موبایل با صدا یا روشن شدن صفحه به شما هشدار می‌دهد و توجه را جلب می‌کند.  حتی اگر کاربر فوراً پیام را باز نکند، موبایل همچنان به او یادآوری می‌کند که یک متن خوانده نشده دارد، و این ویژگی بسیار مفیدی برای بازاریابی پیامکی است.

بازاریابی پیامکی 3

با این حال، بازاریابی ایمیلی را نادیده نگیرید

کنار گذاشتن ایمیل مارکتینگ به نفع بازاریابی پیامکی یک اشتباه بزرگ خواهد بود. بدیهی است که پیامک‌ها عالی هستند زیرا کوتاه هستند و مستقیماً به اصل مطلب می‌رسند. اما با محدودیت 660 کاراکتری که در ارسال پیامک وجود دارد، مشاغل باید در استراتژی‌های خود دقیق باشند . شما نمی‌توانید اس ام اس‌های خود را با انبوهی از اطلاعات پر کنید.

یک متن کوتاه و دقیق که توجهات را به خود جلب میکند، با‌ترکیبی از لینکهای مختلف مانند کوپن‌ها، بلیط‌ها، نظرسنجی‌ها و پیوست‌ها می‌تواند کاربردی باشد.

از سوی دیگر، در مورد ایمیل‌ها محدودیت خاصی وجود ندارد. آنها می‌توانند حاوی تصاویر، GIF، ویدیوها و سایر محتواها باشند. صرف نظر از اینکه از بازاریابی پیامکی یا ایمیلی استفاده می‌کنید، همه چیز به کیفیت پیام شما بستگی دارد نه کمیت پیام شما.

درست است که بازاریابی پیامکی مزایای بیشتری دارد و بیشتر خوانده می‌شود، اما می‌توانید از بازایابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ در کنار یکدیگر استفاده کنید و محدودیت‌های هر یک را کاهش دهید. این یک روش معقولانه و پر سود است که فروش شما را چند برابر خواهد کرد. با‌ترکیب این دو کانال می‌توانید به سرعت و به راحتی سطح تعامل با مشتریان خود را افزایش دهید. ایمیل در حال رشد، تکامل و تغییر است .این به شما فرصت‌ایده آلی می‌دهد تا از طریق هر دو رسانه با مشتریان خود در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: متن تبلیغ باشگاه بدنسازی | ۵ ایده جذاب و جدید برای تبلیغات پیامکی در باشگاه های ورزشی

 

نتیجه گیری :

از مقاله ارائه شده میتوان فهمید که مشاغل کوچک و بزرگ با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوانند ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه خود را آغاز کنند و تاثیرات آن را ببینند . ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تبلیغات پیامکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید .

همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .

همچنین جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی سایت میزبان اس ام اس کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.