اگر شما صاحب کافه و کافی شاپ هستید , داده های مشتریان یکی از ارزشمند ترین ابزارهایی است که بازاریابی پیامکی تجارت خود در اختیار دارید .

احتمالا این سوال برای شما پیش می اید که منظور از “داده” چیست ؟ منظور از داده , اطلاعاتی از افراد است که به هر نحوی با تجارت و کسب و کار شما سر و کار دارند میباشد . نام , اطلاعات تماس آن ها , تاریخ تولدشان ,  رنگ مورد علاقه شان و…. پس کافیست تا شماره ی همراهشان را داشته باشید تا بتوانید به بهترین شیوه ممکن برای کسب و کار خود بازاریابی کنید.

اکنون تعداد زیادی از اصناف و مشاغل برای گسترش کار خود به بازاریابی پیامکی روی آوردند اما هنوز کافه ها و کافی شاپ ها به این سیستم بازاریابی تبلیغاتی اعتماد ندارند و استفاده از این سیستم را هزینه بیهوده میدانند اما در واقعیت کفه ی ترازو به نفع آنها پایین خواهد رفت .

 

کاربرد های بازاریابی پیامکی در کافه و کافی شاپ ها :

  • ارائه تخفیف به مشترکین :

کافه ها و کافی شاپ ها میتوانند با ارسال یک پیامک اعیاد و روزهای تعطیل را به مشتریان خود تبریک بگویند . در آن روزها به مشترکین خود پیشنهاد ویژه ای دهند , کافه ها میتوانند با در نظر گرفتن یک تخفیف خوب برای مشترکین خود با سامانه پیامکی آن ها را شگفت زده کنند .

  • ارائه تخفیف های مدت دار :

کافه ها میتوانند با توجه به ساعت های خلوت خود با ارائه تخفیفات مدت دار مشتریان را به سمت خود بکشاند .

  • معرفی منوی جدید کافه :

اگر نوشیدنی ها و خوراکی های جدید و ویژه ای به منوی کافه اضافه شده , صاحبان کافه میتوانند با استفاده ازسامانه پیامک به مشترکین خود آن ها را از این موضوع مطلع سازد .

  • رویدادها :

به طور مثال در روز خاصی قرار است که گروه موسیقی در یک کافه اجرای زنده داشته باشد و یا یک کافه میخواهد یک سالگی خود را جشن بگیرد , صاحبان کافه میتوانند با سامانه پیامکی , مشترکین خود را از این رویدادها آگاه سازد .

  • تبریک تولد : 

صاحبان کافه میتوانند با ارسال پیام تبریک در روز تولد مشتریان , آن ها را خوشحال کند , این کار باعث میشود تا مشتری احساس صمیمیت بیشتری داشته باشد , همین امر میتواند به کسب و کار بهتر و داشتن مشتریان دائمی منجر شود .

  • برگزاری نظر سنجی :

نظرسنجی میتواند باعث مطلع شدن میزان رضایت مشتریان شود , مشتریان با مشاهده ی نظر سنجی رابطه بهتر و صمیمی تری با کافه برقرار خواهند کرد که منجر به رفت و آمد بیشتر آنها به آنجا خواهد شد .

 

مشتریان کافه شما عاشق پیامک هستند :

اکثر مشتریان قشر جوان , نو جوان و دانشجو تشکیل میدهند به همین دلیل , یک چیز در تمامی آنها مشترک است که همه ی آنها بلااستثنا از تلفن همراه استفاده میکنند .

نتیجه :

در پایان باید گفت این تنها بخشی از خدمات سامانه پیامکی میباشد در این مطلب سعی کردیم تا ایده های کلی از کاربردهای بازاریابی پیامکی به شما ارائه دهیم. از آنجایی که این روزها این تجارت درصدر جهانی قرار دارد , با برنامه ریزی و تبلیغات درست به راحتی میتوانید کافه خود را به انبوه قهوه دوستان معرفی کنید .

لیست مشتریان خود را تهیه کنید و با یک برنامه ریزی مناسب برای انواع مشتریان پیامک متفاوت و مرتبط بفرستید مطمئن باشید با صرف کمی وقت میتوانید پایگاه مشتریان خوبی را برای ایجاد کنید .

همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .

نمونه ای از متن پیامکی در کافه و کافی شاپ ها :

  • صندلی های حصیری کافه رادیو دلشان برای شما تنگ شده , به ما سر بزنید .
  • کافه شکر , در مراسم افتتاحیه کافه ما شرکت کنید و در قرعه کشی مراسم جایزه بگیرید .
  • کافه تایم , برای شرکت در اجرای موسیقی راک که فردا در کافه برگزار میشود شما را دعوت کرده است .
  • برای صرف صبحانه خود در روزهای تعطیل به ما مراجعه کنید و نوشیدنی خود را مهمان کافه عکس باشید .
  • برای شرکت در مسابقه ماهانه قهوه خوردن , عدد 1 را به سامانه ما ارسال کنید .

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.