بازاریابی پیامکی

اس ام اس مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ


بازاریابی از گذشته های دور به عنوان یکی از روش های موثر در افزایش فروش مورد استفاده قرار گرفته است. اما امروزه با گسترش فضای دیجیتال چهره بازاریابی نیز عوض شده است. برای شروع شما به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید. یک استراتژی خوب شامل چهار مرحله است: جذب، اعتمادسازی، فروش و حفظ مشتری. “بازاریابی پیامکی” تمامی این مراحل را برای کسب و کارها به دنبال دارد.

اگر بازاریاب یا صاحب یک کسب و کار هستید، بدون شک در مورد “بازاریابی پیامکی” چیزهایی شنیده اید. این راه بازاریابی و ارتباطی به دلیل داشتن طیف گسترده ای از مخاطبان و نرخ پاسخگویی بالایی که دارد، از محبوبت زیادی برخوردار است. از آنجا که پیام کوتاه یک نوع ابزار کاربردی است که در هر مدل تلفن همراهی تعبیه شده است، نرخ دریافت و خواندن پیام کوتاه بالای 90% است. این ویژگی باعث شده که استفاده از سامانه پیام کوتاه به یک کانال ارتباطی ثابت و موثر برای تمامی مشاغل تبدیل شود. ارسال پیامک تبلیغاتی راحت ترین، موثرترین و ارزان ترین شیوه برای مطلع کردن افراد از مزایا و خدمات شماست.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی ارسال پیامک تبلیغاتی و یا تراکنشی برای بازاریابی با استفاده از پیام کوتاه متنی است. این پیام ها عمدتا برای ارتباط برقرار کردن در هنگام ارائه پیشنهادات، تخفیفات و یا ارسال آلارم برای افرادی است که از دریافت پیام های مربوط به کسب و کار شما رضایت دارند، می باشد. همانطور که از اسمش مشخص است تبلیغات پیامکی یعنی در قالب پیامک یا اس ام اس محصول، شرکت یا برند خودتان را به افراد معرفی کنید. به‌طور خلاصه بازاریابی پیامکی یعنی جذب و نگه‌داشتن مشتری‌ها از طریق پیامک!

این مقاله تمام موارد بالا را دربرمی گیرد تا به شما ایده بهتری بدهد که چگونه بازاریابی پیامکی می تواند استراتژی بازاریابی شما را بهبود ببخشد. همانطور که می دانید مردم به شدت به تلفن های همراهشان وابسته هستند. پیام های متنی بدون واسطه ترین راه ارتباطی با آن ها می باشد. این باعث شده است که بازاریابی پیامکی به یکی از موثرترین راه های ارتباطی با مشتری در صورت انجام درست آن، تبدیل شود.

چرا تبلیغات پیامکی موثر است؟

  • فراگیر بودن استفاده از تلفن های هوشمند و سطح پوشش بالا. امروزه دیگر همه گوشی همراه دارند و بازاریابی پیامکی راهی عالی برای دستیابی مستقیم به مشتری است.
  • حلقه بازاریابی از طریق ایمیل را کامل کنید. بازاریابی از طریق ایمیل و پیام کوتاه به صورت همزمان به بهترین شکل عمل می کنند. همان طور که قبلا ذکر شد، شما می توانید از پیام کوتاه برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی اطلاعات طولانی تری است.
  • نرخ مشارکت بالا. نرخ تعاملی تبلیغات پیامکی در مقایسه با ایمیل نجومی است. 90% پیامک ها در طی 3 دقیقه اول دریافت آن ها خوانده می شوند.
  • یک راه حل ارزان و همه گیر.  اگر کسب و کار شما در مکان هایی که اینترنت گران است و یا اتصال به آن محدودیت دارد. پیام کوتاه یک کانال بسیار مناسب برای برقراری ارتباط است.
  • ارسال در لحظه. تبلیغ شما در کسری از ثانیه ارسال می شود و معمولا در همان لحظه توسط مخاطبان دیده می شود.
  • تبلیغات هدفمند.  با هدفگیری درست پیامک، شما فقط مشتریان واقعی خود را مخاطب قرار خواهید داد.
  • ارتباط دو طرفه.  شما نه تنها به مشتریان پیامک ارسال میکنید، بلکه میتوانید از آنها پیامک هم دریافت کنید.
  • اتوماسیون پیامکی یا منشی هوشمند. به کمک سامانه های پیامکی میتوانید خدمت رسانی اتوماتیک پیامکی راه بیندازید.
  • هزینه ارسال پایین و نرخ بالای بازگشت سرمایه. ارسال هر پیامک تنها چند ریال هزینه دارد و ارسال های شما میتوانند ده ها برابر باعث بازگشت سرمایه شود.
  • امکان ارزیابی نتایج. بر خلاف روشهای سنتی(مثل تبلیغ در تلویزیون یا پخش تراکت) شما به آمار دقیق پیامک های ارسالی خود دسترسی دارید.

کلام آخر

در این مقاله سعی شده است در مورد بازاریابی پیامکی و آنچه که کسب و کارهای خرد و کلان برای فروش محصولات و خدمات خود لازم دارند بحث شود. در ابتدا تعریف کلی از بازاریابی پیامکی را در چند خط توضیح دادیم و سپس مزایایی که بازاریابی پیامکی نسبت به انواع دیگر بازاریابی دارد برشمردیم. که عبارتند از هزینه پایین، نرخ مشارکت بالا و تبلیغات هدفمند در ارسال پیامک از طریق اینترنت، ارتباط دو طرفه بین مشتری و شرکت از طریق پیامک. امیدوارم این مقاله برای تمامی افرادی که قصد دارند از بازاریابی پیامکی در کسب و کار خود استفاده کنند، بسیار مفید باشد.

همین حالا جهت فعال سازی پنل اس ام اس اقدام کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.