ارسال-پیامک-خدماتی

بسیاری از افراد این سوال را از ما می پرسند که خط خدماتی چیست و چه کاربردهایی دارد. برخی دیگر نیز این سوال را می پرسند که چگونه می توانیم به افرادی که ما را به بلک لیست اضافه کردند پیام دهیم؟ پاسخ هر دو این سوالات یک چیز است: پیامک خدماتی. اما ارسال پیامک خدماتی به چه صورت انجام می شود؟

پیامک های خدماتی با استفاده از یک ارائه‌دهنده سرویس پیام کوتاه، یک  SMS را به طور همزمان به هزاران نفر ارسال می‌کنند. بانک ها، اپلیکیشن ها، شرکت‌های خدماتی، سازمان ها و ارگان ها پیامکهای متنی انبوهی را ارسال می‌کنند تا مخاطبین خود را با اطلاعات مرتبط، مفید، به‌موقع و شخصی‌سازی شده مطلع کنند. این به‌عنوان راهی برای نشان دادن ارزش به مخاطبان است. حتی وبسایت های فروشگاهی از پیامک های خدماتی برای ارسال اطلاعات ثبت نام و پیگیری وضعیت سفارش استفاده می کنند.

ارسال یک پیام خدماتی به سادگی ورود به پلتفرم، انتخاب گروهی از مخاطبینی که می‌خواهید برای آنها ارسال کنید، نوشتن پیام و ارسال است.یکی از عوامل متمایز کننده پیامک در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی، نرخ باز کردن فوق العاده است. یک مطالعه نشان می دهد که نرخ باز شدن پیام‌های ارسال شده 98 درصد است.

به نظر شما چرا این آمار در مورد پیامک ها وجود دارد؟ زیرا ما با موبایل هایمان زندگی می کنیم و به همین راحتی پیامک های ارسال شده خوانده می شوند. در این مقاله قصد داریم به خطوط خدماتی و کاربرد آنها در بازاریابی پیامکی بپردازیم پس تا انتهای این مقاله از میزبان پیامک با ما همراه باشید.

ارسال پیامک خدماتی

پیامک های خدماتی انبوه از طریق ارائه‌دهندگان خدمات پیام کوتاه ارسال می‌شوند. البته پیش از آن باید مجوز آن را دریافت نمایید. این خطوط مزایای قابل توجهی نسبت به دیگر خطوط پیامکی دارند. شما با دارا بودن خط خدماتی می توانید به همه افراد حتی کسانی که شما را بلاک کرده یا در لیست سیاه مخابرات قرار دارند پیامک بفرستید. استفاده از آن ساده است، گزینه های قیمت گذاری مناسبی دارند و ویژگی های متنوعی را ارائه می دهند.

بطور کلی پنل های پیامکی به 2 دسته تبلیغاتی و خدماتی تقسیم می شوند. این دسته بندی بر اساس ابلاغیه رسمی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام شده است. ارسال پیامک خدماتی مخصوص سازمان ها و شرکت هایی است که قصد خدمات رسانی به مشتریان خود را دارند. علاوه بر این مشتریان آنها نیز مایل به دریافت این خدمات هستند.در صورتیکه مخاطب اطلاعی از ارسال پیامک نداشته باشد آن وقت این پیامک ، پیامک تبلیغاتی نامیده می شود.

اگر کاربر با استفاده از کدهای اختصاری درخواست لغو پیامک تبلیغاتی را ارسال نماید دیگر نمی توان برای او پیامک فرستاد.خطوط خدماتی جزو خطوط اختصاصی هستتند و شرکت یا سازمان برای دریافت آن باید مدارک و شرایط خاصی داشته باشند که در ادامه به آنها می پردازیم.

بیشتر بخوانید: پیامک تبلیغاتی چیست و چه کاربردها و مزایایی در کسب و کارها دارد؟

خط خدماتی چه کاربردهایی دارد؟

به عنوان مثال از کاربردهای خطوط خدماتی پیامک هایی است که از بانک در صورت واریز یا برداشت ارسال می شود. همچنین اطلاع رسانی های مختلف از برخی سایت ها یا فروشگاه ها مثل تائید دومرحله ای ، ارسال نام کاربری و پسوورد، خوشآمد گویی ثبت نام، پاسخ به تیکت ها، اطلاع رسانی از وضعیت سفارش، کد اعتبارسنجی، ویرایش سفارش و … می تواند از نمونه های ارسال پیامک خدماتی باشد.

برای دریافت خط خدماتی چه شرایطی لازم است؟

شما به عنوان فردی که درخواست این خطوط را دارید باید دارای یکسری شرایط خاص باشید وگرنه طبق قانون خط خدماتی به هرکسی تعلق نمی گیرد. البته این شرایط بسیار ساده است. البته با داشتن شرایط لازم هم باز 2 تا 6 ماه زمتن می برد تا خط خدماتی فعال گردد. بعد از اینکه خط فعال گردید فقط می توانید پیامک های خدماتی ارسال کنید. ارسال پیامک تبلیغاتی از این خطوط خلاق مقررات بوده و شخص می تواند از شما شکایت کند. 3 روش برای دریافت خطوط خدماتی وجود دارد:

روش اول: اختصاصی

برای ارسال پیامک خدماتی اختصاصی باید یک شخص حقوقی باشید نه حقیقی. به عبارت دیگر فقط به سازمان ها و موسسات حقوقی این خط ارائه می گردد.

روش دوم:اشتراکی

این روش می تواند برای اشخاص حقیقی نیز اخذ گردد. البته فرد متقاضی حتما باید صاحب یک سایت یا اپلیکیشن باشد تا به وسیله خطوط خدماتی پیامک ها را ارسال نماید.

روش سوم:ارسال پیامک خدماتی با خط سامانتل

روش سوم استفاده از خطوط خدماتی سامانتل است. این خطوط با پیش شماره 9999 به اشخاص حقیقی نیز ارائه می شوند و شرایط کمتری نسبت به روش دوم دارند.در این روش شخص حتما باید یک جواز کسب داشته باشد، نماد اعتماد نیز دریافتکرده باشد. همچنین با دارا بودن هر نوع جواز صنفی می توانید از خطوط خدماتی سامانتل استفاده کنید.

نکات مهم در مورد خطوط خدماتی

ارسال-پیامک-خدماتی

  • همه خطوط خدماتی به صورت شانسی انتخاب می شوند و امکان انتخاب شماره برای هیچ یک از کاربران وجود ندارد.
  • تعداد ارقام 10 رقمی است
  • ارسال پیامک خدماتی سامانتل فقط در عرض 10 روز فعال و قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید: بهینه سازی قیف فروش با کمک بازاریابی پیامکی

نتیجه گیری :

از مقاله ارائه شده میتوان فهمید که مشاغل کوچک و بزرگ با استفاده از بازاریابی پیامکی میتوانند ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه خود را آغاز کنند و تاثیرات آن را ببینند . ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تبلیغات پیامکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید .

همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .

همچنین جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی سایت میزبان اس ام اس کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.