خطوط خدماتی زمانی به وجود آمده اند، که افراد زیادی اقدام به عدم دریافت پیامک تبلغاتی نموده اند. این افراد که عمدتا مشترکین همراه اول هستند، با ارسال 1 به سر شماره 899  گزینه عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را فعال کرده اند. در زمان ارسال پیامک، همواره مشکل بلک لیست مخابراتی وجود دارد. همین مورد سبب شده بود که سازمان ها و مجموعه هایی که پیامک اطلاع رسانی ارسال می کردند، با مشکل عدم دریافت توسط مشتریان خود روبرو شوند. در این هنگام بود که اپراتورهای پیامکی، جهت رفع مشکل ارسال پیامک اطلاع رسانی به بلک لیست ها، خطوط خدماتی را ارائه دادند. این خط قابلیت ارسال پیامک اطلاع رسانی به تمام شماره ها را بدون در نظر گرفتن بلک لیست، ارائه می دهد.

خطوط خدماتی چیست؟

طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار ایران از اول اردیبهشت 92، سرشماره های ارسال پیامک به دو شاخه خدماتی و تبلیغاتی دسته بندی می شوند. خطوط خدماتی متعلق به شرکت ها، دفاتر و سازمان هایی است که پیامک هایی با محتوای کلی، مشخص و در محدوده کاری همان مجموعه برای مخاطبان شناخته شده که خود درخواست دریافت این پیامک ها را داده اند، ارسال می کنند. محتوای آن اطلاع رسانی و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده است. پیامک هایی که با شماره خدماتی ارسال می شود از خطوط بلک لیست عبور کرده و به تمامی شماره ها ارسال می شود.

از خطوط خدماتی می توانید فقط جهت ارسال پیام کوتاه به مشترکین خود استفاده نمایید. اگر شما هم پیامک های غیر تبلیغاتی ارسال می کنید. و نیاز به ارسال به شماره هایی دارید که دریافت پیامک تبلیغاتی را مسدود نموده اند. می توانید خطوط خود را خدماتی کنید. این نوع خطوط ( خدماتی) در بخش بانک منطقه ای و کد پستی استفاده نمی شوند. متن پیامک از این خطوط باید فقط اطلاع رسانی باشد. در صورتی که حتی به یک شماره غیر از بانک شماره خودتان ارسال انجام دهید، تبلیغاتی محسوب شده و شامل جریمه می گردد.

نحوه خدماتی کردن خطوط پیامک

برای تبدیل خطوط تبلیغاتی به شماره خدماتی می‌بایست، شرکت حقوقی و دارای شناسه ثبت ملی و کد اقتصادی باشد.

بدین منظور می بایست فرم تعهدنامه مربوطه را تکمیل و همراه با سفته و مدارک درخواستی به آدرس شرکت ارسال نمایید.

کاربران حقوقی دارای شناسه ملی ، کد اقتصادی و شماره ثبت (درخواست کاربران حقیقی از سوی همراه اول پذیرفته نمی شود) که تمایل دارند به تمامی شماره های همراه اول پیامک ارسال نمایند. می بایست تعهد دهند که هیچگونه پیامک تبلیغاتی از طریق خطوط خدماتی ارسال نکنند. بدین منظور  بایستی فرم “تعهدنامه تعریف شماره خدماتی” که در پیوست موجود می باشد. را در سربرگ شرکت خود تکمیل نموده، با امضا و مهر شرکت، اصل فرم را ارسال نمایند.  به همراه تعهدنامه می بایست لیست شماره مشتریان در فایل اکسل نیز ارسال گردد. هم چنین علاوه بر تعهدنامه و لیست فایل اکسل شماره مشتریان ارائه سفته به مبلغی که از طرف شرکت تعیین می شود. الزامی می باشد.

با توجه به اینکه در ابتدا اشاره شد که این خطوط در دسترس شرکت های حقوقی است. و امکان استفاده اشخاص از این خطوط وجود ندارد. اما برای اشخاص حقیقی که تمایل به استفاده از این خطوط را دارند، نیز امکان استفاده از خط خدماتی عمومی وجود دارد. این خط با امکان عبور از بلک لیست جهت ارسال هایی که جنبه اطلاع رسانی دارند به سامانه اضافه شده است. و بین تمامی کاربران متقاضی به اشتراک گذاشته شده است.
جهت فعال سازی خط کافیست از بخش پشتیبانی پنل کاربری درخواست خود را در قالب تیکت ارسال نمایید.

 

شروط لازم جهت استفاده از خط خدماتی عمومی

  • این خط عمومی بوده و فقط با آن امکان “ارسال” پیامک را دارا هستید.
  • پر کردن تعهدنامه ارسالی از طرف شرکت میزبان پیامک الزامی است.
  • محتوای پیامک باید مطابق خدمات تعیین شده در فرم تعهد نامه باشد.
  • فقط مجاز به ارسال پیامک به مشترکین خود هستید. (کسانی که انتظار دریافت پیامک را دارند)
  • امکان لغو را حتما باید در پیامک با انتخاب یک عدد یا حرف تعبیه کنید.
  • تنها ارسال با محتواهای اطلاع رسانی تایید خواهد شد. و در صورت انجام ارسال های تبلیغاتی، خط از پنل کاربر حذف خواهد شد.

 

در تکمیل تعهدنامه خطوط خدماتی لطفا موارد زیر رعایت گردد :

  • ارسال فرم تعهدنامه مهر و امضا شده از سوی صاحب/صاحبان امضا به همراه برگه‌های سفته و همچنين کپی روزنامه رسمی مربوط به صاحب/صاحبان امضا.
  • در ستون توضيحات اطلاعات شماره، توضیحات در مورد کاربرد شماره به صورت شفاف اعلام گشته و از درج «اطلاع‌رسانی» و مانند آن خودداری فرمایید..
  • ارا‌یه‌ی فايل مشترکین برای کلیه شماره ها ضروری است.
  • صرفا شماره همراه مشترکین مدنظر بوده و نیاز به اطلاعات دیگری نیست.
  • شماره‌های تراکنش بانکی و حکومتی نياز به ارسال فايل مخاطبين ندارد.
  • در خصوص صندوق‌های قرض‌الحسنه ، شرکت‌های بورس و … ارايه‌ی مجوز از بانک مرکزی الزامی است.
  • در خصوص شماره‌های تست بانکی، درج زمان انقضا و خروج از لیست سفید الزامی است .
  • در صورتی که شرکت یا سازمانی بیش از سه بار به تعهدات خود عمل نکرده و اقدام به ارسال پیامک انبوه نماید، کلیه رنج شماره‌های آن شرکت از لیست سفید حذف خواهد شد.
  • علی رغم ارسال لیست مشترکین، در صورتی که مشترک همراه اول از دریافت هر گونه پیام شکایت نماید و چنانچه تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد، شماره از لیست سفید خارج می‌شود.
  • استفاده از فايل‌های مشترک و یکسان برای شرکت‌های هلدینگ (نمایندگی‌های متعدد) قابل قبول نيست.

کلام آخر

در این مقاله به شما خواهیم گفت که خطوط خدماتی چیست؟ شرایط دریافت خط خدماتی،  و هر اطلاعاتی که برای خطوط خدماتی لازم است را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.