ارسال انبوه پیامک 1

بسیاری از شما اسم قیف بازاریابی را بارها شنیده‌اید، اما شاید نمی دانید معنی آن چیست و چه کاربردهایی در ارسال پیامک انبوه دارد.

قیف بازاریابی یک اصطلاح در دنیای بازاریابی است که مراحل و جزئیات کامل هدایت مشتری به سمت خرید، از اولین مرحله تا آخرین آنرا نشان می‌دهد.این اصطلاح توسط دیجیتال مارکترها برای به دست آوردن نتایج بهتر به کار می‌رود.

قیف پیامکی چیست ؟

قیف بازاریابی را می‌توان در همه عناصر بازاریابی مورد استفاده قرار داد. یکی از این عناصر بازاریابی پیامکی است. علت این نامگذاری اینست که عامل مهم آن پیامک است. با ارسال پیامک انبوه می‌توان قیف پیامکی را تعریف کرد. قیف‌های بازاریابی دیگری نیز با توجه به نوع نیاز مخاطب وجود دارند. ساختار قیف پیامکی از سه قسمت مهم تشکیل می‌شود. این قیف از بالا پهن است و به تدریج کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:  فروشگاه های اینترنتی و سامانه پیامکی

ساختار قیف پیامکی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

در قسمت بالا و ابتدای قیف با ارسال پیامک انبوه به طیف گسترده‌ای از مخاطبان شروع می‌شود. در این قسمت سن،جنس،شغل و دیگر خصوصیات برایمان مهم نیست و فقط هدف از ارسال ارسال پیامک انبوه این است که پیامک به افراد زیادی ارسال گردد.

بالای قیف

در مراحل اولیه هدف جمع آوری لیستی از مشترکین است. برای انجام اینکار از تکنیک‌های زیر استفاده می‌شود:

استفاده از فرم سایت

لینکی از فرم ثبت نام در وبسایت خود را با ارسال پیامک انبوه بفرستید و از مخاطبین بخواهید تا اطلاعات خود را در آن ثبت کنند. برای ترغیب به پر کردن فرم می‌توانید از تخفیف، وعده یا جملات جذاب استفاده کنید.

درخواست ارسال عدد یا کلمه کلیدی

در متن پیامک خود از آنها بخواهید یک عدد یا کلمه خاص را به همان شماره ارسال کنند. پس از ارسال عدد یا کلمه ، مخاطب به صورت خودکار وارد لیست مشتریان خواهد شد.

ثبت نام سریع با ابزارک‌ها

با طراحی ابزارک‌ها و فرستادن آن از طریق ارسال پیامک انبوه می‌توانید افرادی را که وقت یا حوصله پر کردن فرم‌های طولانی را ندارند ، ترغیب به ثبت نام کنید. لینک ابزارک را در متن پیامک برای آنها ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: سرویس میزبان پیامک ( ایرانسل )

وسط قیف پیامکی

پس از طی مرحله اول و به دست آوردن لیستی از مخاطبین علاقمند، حال وقت آن است که برند یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید. این کار را باید با ارسال پیامک انبوه به این افراد انجام دهید و به گروه‌های کوچک‌تر تقسیمشان کنید. روش‌ها و استراتژی‌ها پیش رو بدین شرح است:

گروه بندی

برای اینکه بتوانید پیامک‌هایتان را هدفمندتر ارسال کنید باید لیست خود را بر اساس خصوصیات مختلف گروه بندی کنید. به راحتی می‌توانید بر اساس اطلاعات به دست آمده در مرحله قبلی آنها را دسته بندی کرده و مرتب کنید. به عنوان مثال بر اساس سن، جنسیت ، کدپستی یا منطقه جدول‌هایی را تشکیل دهید و ارسال پیامک انبوه را بر اساس نیاز آنها آغاز کنید.

پیوستن به کمپین

از مخاطبان بخواهید به کمپین‌ها بپیوندند و از این راه تعامل و ارتباط با آنها را افزایش دهید. با ارائه خدمات بیشمار مانند تخفیفات، رویدادها، اخبار، محصولات جدید و حراج‌ها آنها را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. پیوستن به کمپین می‌تواند مشتریان را از همه این موارد مطلع سازد.

ارسال پیامک خودکار

ارسال انبوه پیامک 2پس از به دست آوردن اطلاعات دقیق از مشتریان می‌توانید با خیال راحت ارسال پیامک انبوه های از پیش تعیین شده را برای اقشار خاص شروع کنید. هر چقدر اطلاعات بیشتری به دست آورید بیشتر می‌توانید از پیامک‌های خودکار استفاده کنید.

 این پیامک‌ها در فواصل زمانی که شما تعیین می‌کنید به عنوان مثال هر هفته یا هر دو روز یک بار برای مشتریان ارسال می‌شود. حتی اگر شما حضور نداشته باشید. بنابراین کار شما راحت‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: واگذاری خطوط ۱۰ رقمی ۵۰۰۰۴ با ۵۰ % تخفیف

قسمت انتهای قیف

شما در انتهای قیف رابطه‌ای مستقیم و قوی با مخاطبین خود دارید. در این قسمت نتیجه بازاریابی با قیف پیامکی و ارسال پیامک انبوه را به وضوح می‌بینید و به فروش نهایی خواهید رسید. ابتدای قیف زمینه‌ای برای دسترسی به مخاطبین، وسط قیف زمینه ارتباط و انتهای قیف، فروش و گفتگوی مستقیم را در بر خواهد داشت. شما باید از انتهای قیف به درستی استفاده کنید چرا که در صورت عدم آگاهی تمام تلاش‌هایتان از بین خواهد رفت. در ادامه روش‌های استفاده درست از انتهای قیف را خواهیم گفت:

فروش مستقیم

فروش مستقیم محصولات با استفاده از ارسال پیامک انبوه یکی از روش‌های عالی در بازاریابی پیامکی است. لینک خرید محصولات جدید یا قدیمی را برای لیست‌هایی که از قبل آماده کردید و می‌دانید به آنها نیاز دارند ارسال کنید. شما در این مرحله به عنوان یک فرد موفق در بازاریابی پیامکی باید از فرصت‌های به‌دست‌آمده درست استفاده کنید و آنها را تبدیل به درآمد کنید.

خدمات و پشتیبانی

مشتری باید بداند که حتی پس از خرید نیز با او همراه هستید و مشکلات را حل خواهید کرد. یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از خدمات پیام کوتاه است. به عنوان مثال پس از خرید برای مشتری پیام تشکر بفرستید ، یا کارت گارانتی و بارکد آن را برای وی ارسال نمائید. یکی از اصول بازاریابی ارزش بخشیدن به اعتماد مشتریست. در صورتیکه تعداد خریداران زیاد باشد می‌توانید برای اینکار از ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.

نظرسنجی و دریافت فیدبک

پس از فروش محصول یا انجام خدمات ، نظر مشتری بسیار مهم است .آیا مشتری از شما راضی بوده یا خیر. این موضوع به بهبود و پیشرفت هرچه بیشتر شما  کمک شایانی خواهد کرد. کامنت‌ها و نظرات کاربرانی که خرید کرده اند، جایگاه بسیار مهمی در اعتماد دیگر کاربران دارد. اگر رابطه خود را با آنها توسعه دهید، نظرات مثبتی را دریافت خواهید کرد. درخواست نظرسنجی از طریق ارسال پیامک انبوه برای شما یک گزینه ساده و ارزان و برای کاربر یک راه غیردستوری و صمیمی است.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش فروش بیمه از طریق بازاریابی پیامکی

تکنیک‌های مهم برای موفقیت در استراتژی قیف فروش

ارسال انبوه پیامک 3

در این مقاله همه نکات مهم مربوط به قیف پیامکی را برای شما توضیح دادیم. حال باید راه‌هایی را پیش روی خود قرار دهید تا بتوانید برای فروش بیشتر از این استراتژی استفاده کنید. در انتها روش‌هایی سریع برای موفقیت هر چه بیشتر در پیشبرد استراتژی قیف پیامکی را خواهیم گفت:

بالای قیف را بزرگ در نظر بگیرید

تمام توان خود را برای بکارگیری قسمت بالای قیف جمع کنید و هیچ محدودیتی نداشته باشید. هر راهی را که به نظر می‌رسد امتحان کنید. وبسایت‌ها، دنیای مجازی، و شماره تلفن‌ها. هر محیطی را که می‌شناسید از آگهی‌های تبلیغاتی خود پر کنید. شما باید از جملاتی استفاده کنید که کاربران بپذیرند که در صورت ثبت نام صاحب چیزی خواهند شد. این‌کار افراد بیشتری را علاقمند میکند.

از لحن محاوره‌ای در پیامک‌ها استفاده کنید

برای صمیمیت هرچه بیشتر بهتر است از لحن محاوره‌ای در ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. با این روش مخاطب این را درک خواهد کرد که با او همزادپنداری می‌کنید و به او نزدیک هستید. بسیاری از استراتژی‌هایی که با لحن محاوره محتوا تولید کردند موفقتر از حالت‌های رسمی و خشک بوده اند.

در میانه قیف بهترین‌ها را ارسال کنید

در راس قیف شما وعده‌هایی را با استفاده از ارسال پیامک انبوه به مخاطبین داده‌اید که به امید آنها ثبت نام خود را در لیست علاقمندان انجام داده است. بنابراین باید بهترین استراتژی‌ها را در مرحله دوم یعنی میانه قیف به آنها نشان دهید. آنها انتظار دارند خواسته شان برآورده شود پس این کار را به درستی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد بازاریابی پیامکی مشاورین املاک بدانید

نتیجه گیری :

از مقاله ارائه شده میتوان فهمید که دارندگان مشاغل کوچک و بزرگ با استفاده از پنل پیامکی میتوانند ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی  خود را آغاز کنند و تاثیرات آن را ببینند . ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تبلیغات پیامکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید .

همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .

همچنین جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی سایت میزبان اس ام اس کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.