اهمیت تبلیغات پیامکی

با رمز پیروزی خود در انتخابات آشنا شوید

شناخت انواع روش‌های تبلیغات برای کمپین انتخاباتی یکی از مهم‌ترین راه‌های دستیابی به موفقیت و پیروزی در انتخابات است. در بین انواع این روش‌ها ارسال پیام‌های متنی سیاسی به صورت پیامک، باعث ارتباط نزدیک نامزدهای انتخاباتی با رای‌دهندگان می‌شود. به‌همین دلیل است که پیامک کمپین انتخاباتی را رمز پیروزی نامزدها در هر نوعی از انتخابات خوانده‌اند.

 

 

اهمیت تبلیغات پیامکی

بسیاری افراد تبلیغات پیامکی را روشی قدیمی یا منسوخ می‌دانند؛ اما اگر به شما بگوییم روشی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید با کمترین هزینه، در کمترین زمان، بیشترین بازدهی را به دست بیاورید، چه می‌گویید؟ در واقع وقتی نتایج برآمده از آمارها را در اثرگذاری روش تبلیغات پیامکی ببینید، طرز فکر شما در مورد این روش به‌کلی دگرگون خواهد شد.

آخرین تحقیقات بین‌المللی نشان می‌دهد حدود 93 درصد از بزرگسالان از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می‌کنند و با آن پیامک می‌فرستند و پیامک می‌گیرند؛ این آمار حتی بالاتر از میزان دسترسی بزرگسالان به فناوری‌های مبتنی بر اینترنت در دنیا است!

از سوی دیگر تبلیغات پیامکی روشی برای محدود ساختن جامعه به مخاطبان هدف براساس اطلاعات جغرافیایی است؛ یعنی شما می‌توانید دقیقا روی کشور، استان، شهرستان، شهر یا حتی محله خود تمرکز کنید و اهداف تبلیغاتی خود را پیش ببرید.

 

مزایای استفاده از پیامک کمپین انتخاباتی

بسیاری از سیاست‌مداران برجسته در دنیا از پیامک کمپین انتخاباتی برای تاثیرگذاری، جلب توجه و جذب آرای رای‌دهندگان در انتخابات استفاده می‌کنند. برای مثال میت رامنی در کارزار انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: “مردم آمریکا از پیام کوتاه به عنوان شکل مهم ارتباطات استقبال کرده‌اند.”

در انتخابات سال 2008 نیز باراک اوباما با ارسال میلیون‌ها پیامک توانست، برای سازماندهی تجمعات، اطلاع‌رسانی به هواداران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی، موفق عمل کند. در ایران هم این شیوه تبلیغات طی سال‌های اخیر با موفقیت در انواع انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و شورای شهر استفاده شده است. در ادامه با دلایل موفقیت این روش در قالب مزایای استفاده از پیامک کمپین انتخاباتی آشنا می‌شویم:

  • احتمال بالای خواندن پیامک: نرخ متوسط خواندن یک ایمیل در دنیا 21 درصد و نرخ خواندن پیامک، 98 درصد گزارش شده است.
  • تبلیغات سراسری: در تبلیغات پیامکی شما فقط به افراد متمایل به کمپین خودتان پیامک نمی‌دهید؛ بلکه برای تمامی افراد در یک محدوده جغرافیایی پیامک می‌فرستید و این ویژگی احتمال افزایش هواداران شما را در پی دارد.
  • هزینه پایین: تبلیغات پیامکی برای انتخابات یکی از ارزان‌ترین شیوه‌های تبلیغات برای کمپین انتخاباتی است؛ درحالی‌که میزان بازدهی آن خیره‌کننده است.
  • مساله اولویت‌بندی: همه افراد اولویت‌هایی در مسایل کار، عقاید و زندگی دارند. پیامک انتخاباتی باعث یادآوری اهمیت انتخابات و تشویق آن‌ها به رای دادن می‌شود.

 

استراتژی‌های جذب هواداران با پیامک کمپین انتخاباتی

ارسال پیام‌های متنی سیاسی با پیامک فقط برای نام بردن از یک شخص به عنوان نامزد مورد نظر کمپین نیست؛ بلکه اهداف و ظرفیت‌های این روش بسیار گسترده است؛ و این بستگی به شیوه استفاده شما از روش تبلیغات پیامکی برای انتخابات دارد.

یک پیامک کمپین انتخاباتی می‌تواند ذهن مردم را تا مدتی مشخص معطوف به فضای انتخابات و مسایل مربوط به آن کند. شما می‌توانید باورهای اشتباه را به چالش بکشید. می‌توانید افراد خنثی را به هوادار و هوادار را به رای دهنده قطعی مبدل کنید. در ادامه با برخی از استراتژی‌های جذب بیشتر هواداران در روش تبلیغات پیامکی برای انتخاب آشنا می‌شویم:

 

 

یادآوری روز انتخابات

از روزهای قبل از انتخابات تا صبح روز انتخابات فرصت دارید پیامکی با محتواهای دوستانه برای عموم مردم ارسال کنید و به آن‌ها موعد انتخابات را یادآوری کنید. شما حتی می‌توانید لینک‌هایی برای کمک به آن‌ها در یافتن مراکز رای‌گیری و صندوق‌های انتخاباتی نزدیک به آن‌ها ارسال کنید. اگر انتخابات قرار است به صورت غیرحضوری و اینترنتی برگزار شود، اطلاعات مورد نیاز را در پیامک قرار دهید.

هشدار رویدادها

هر کمپین انتخاباتی باید از ابتدا تقویمی برای رویدادهای انتخاباتی و برنامه‌های کمپین خود تدوین کند. شما می‌توانید از پیامک کمپین انتخاباتی برای آگاهی‌رسانی در مورد نشست‌های خبری و مناظره‌های انتخاباتی، و نیز سازماندهی تجمعات هواداران استفاده کنید. به‌ویژه که موفقیت تجمعات به تعداد افرادی است که در آن تجمع هواداری شرکت می‌کنند.

اطلاعیه‌های مهم

ارسال اطلاعیه‌های مهم و اعلامیه‌های پیش‌بینی نشده از طریق پیامک، یک راه عالی برای مشارکت فعال مردم در انتخابات و حتی جهت‌دهی به افکار عمومی در بزنگاه‌های انتخاباتی است. موارد برجسته از یک مناظره انتخاباتی، تصمیمات مهم یک نامزد انتخاباتی یا هشدار در مورد یک سیاست انتخاباتی می‌تواند از انواع این اطلاعیه‌ها باشد.

 

موضع‌گیری کنید

از سیاست‌های رسانه‌ای جلوتر باشید. نظر خود را در مورد جدیدترین رویدادهای سیاسی با رای‌دهندگان در میان بگذارید و به آن‌ها بگویید در برابر هر رویداد مهم، در کدام سو یا در کجا ایستاده‌اید. این روش اگر به‌درستی اجرا شود، میزان تسلط شما را بر امور سیاسی به‌خوبی به رای‌دهندگان نشان می‌دهد.

تبلیغات پیامکی کمپین انتخاباتی با میزبان پیامک

اگر تصمیم دارید از صدای خود برای ترغیب عموم افراد به رای‌ دادن و جذب هواداران بیشتر برای کمپین انتخاباتی خود استفاده کنید، بهترین کار سپردن وظیفه ارسال پیامک به سامانه‌ای است که بتواند به‌طور انبوه یا سفارشی پیامک‌های شما را ارسال کند. در واقع بسیار مهم که سامانه مدنظر شما بتواند پیامک‌ها را به شیوه‌های گوناگون اما هدفمند ارسال کند.

پیشنهاد ما به شما سامانه ارسال پیامک میزبان اس ام اس است. در سامانه ما شما می‌توانید پیامک کمپین انتخاباتی را براساس لیست شماره‌های شخصی، به تفکیک شهر و شهرستان، براساس پیش‌شماره، به تفکیک منطقه و محله، براساس مشاغل یا بر اساس سن ارسال کنید.

سامانه میزبان اس ام اس دارای بیش از ده سال سابقه در سرویس‌دهی به نامزدهای محترم انتخاباتی در هریک از مجموعه‌های انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس و شورای شهر است. با استفاده از میزبان اس ام اس، شما مسیر انتخابات را طراحی می‌کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.