پخش تراکت یکی از روش های بازاریابی سنتی است. اما آیا این روش در مقابل روش های ارسال پیامک تبلیغاتی می تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند؟

برای پیشرفت در کسب و کارم چه کار کنم؟

به نظر شما تراکت تبلیغاتی بازخورد بیشتری دارد یا استفاده از پیامک تبلیغاتی؟ حتما شما هم می خواهید که تجارتتان رشد و پیشرفت کند و این حق طبیعی شماست. شما هم مثل خیلی از افراد نمی دانید که برای دستیابی به موفقیت و رشد ، چه کارهایی باید انجام دهید. در پایان این مقاله از سایت میزبان پیامک روش هایی را خواهید دانست که با استفاده از آنها می توانید کسب و کار خود را نسبت به رقبا ارتقای بیشتری داده و مشتری های وفادارتری ایجاد کنید.

بازاریابی سنتی چیست؟

اصطلاح سنتی به خودی خود یک اصطلاح گسترده است که شامل اشکال گوناگون تبلیغات و بازاریابی است. بازاریابی سنتی تا پیش از  پیشرفت فناورهای جدید و  پیامک تبیلغاتی ، برای توسعه هر کسب و کاری بسیار مهم بود . این نوع از بازاریابی عمدتا به چهار دسته تقسیم می شود:

چاپ – شامل چاپ تبلیغات در مجله ، خبرنامه ، روزنامه ، بروشور ، تراکت تبلیغاتی و سایر مواد چاپی است که برای توزیع استفاده می شود.

پست مستقیم – تکنیک پست مستقیم شامل برگه ها ، نامه ها ، بروشورها ، کارت پستال ها ، کاتالوگ ها و سایر مطالبی است که به طور مستقیم برای مشتریان یا مصرف کنندگان هدف ارسال می شود.

پخش – پخش شامل تبلیغات نمایش داده شده در تلویزیون و رادیو و سایر روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در سینماها می شود.

بازاریابی از راه دور – این شامل مواردی می شود که با مشتریان تماس تلفنی برقرار می کنند تا رابطه خود را برای رشد کسب و کار تقویت کنند.

 

این مقاله را هم بخوانید: پیامک انبوه چیست | ارسال پیامک انبوه چه کاربردهایی در تجارت دارد؟

 

مزایای تراکت در بازاریابی سنتی

 

امکان استفاده مجدد و بازیافت

 بروشورها ، پوسترها ، جزوات و غیره را می توان در هر زمان و هر مکانی که استفاده می کنید مجدداً استفاده کرد. این رسانه های تبلیغاتی را می توان برای استفاده های بعدی نگهداری و بازیافت کرد.

شیوه بازاریابی آشنا برای سالخوردگان

پخش تراکت در برابر پیامک تبیلغاتی یک شیوه تبلیغاتی آشنا برای افراد مسن است ، زیرا آنها نیازی به توضیح در مورد مطالب تبلیغاتی ندارند. آنها تراکت توزیع شده را می پذیرند و در کمترین زمان آن را می خوانند. افراد قدیمی می فهمند که این یک روش تبلیغ برای یک نام تجاری یا محصول است. اما بازاریابی دیجیتال برای مشتریان مسن قدری پیچیده و مشکل است.

 

این مقاله را هم بخوانید: بهترین پنل پیامک انتخابات | ویژگی‌هایی که یک پنل خوب باید داشته باشد

 

معایب بازاریابی سنتی

اگرچه پخش تراکت در گذشته موفقیت آمیز بوده است ، اما به دلیل افزایش استفاده از اینترنت و پیامک تبیلغاتی در سال های اخیر ، معایب بسیاری برای آن به وجود آمده است.  برخی از معایب تراکت در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

متن استاتیک

در نوشتن تراکت ها ، از متن استاتیک استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر آگهی خود را به تعداد بالا چاپ کنید، دیگر نمی توانید آن را ویرایش کنید. در نتیجه مشتریان ناراضی زیادی وجود خواهند داشت . در این روش نمی توانید با مشتری تعامل داشته باشید. اما در پیامک تبلیغاتی ، می توانید با یک پیامک متن خود را در مورد آگهی به روز کنید و مشتریان را از وضعیت مطلع کنید.

زمان بیشتر

در تراکت ، شما هیچ زمانی را برای پاسخگویی به تغییراتی که می خواهید در تبلیغات ایجاد کنید در مقایسه با پیامک تبلیغاتی ندارید. در تراکت ، شما باید متن خود را از قبل آماده کنید و چند روز منتظر چاپ بمانید.  در حالی که با استفاده از پیامک تبلیغاتی ، افراد می توانند به راحتی آگهی خود را در چند دقیقه تغییر دهند.

گران قیمت در مقایسه با بازاریابی آنلاین

برای قرار دادن تبلیغات در تراکت ها ، باید هر بار که برای اجرای آن برنامه ریزی می کنید هزینه بپردازید. اما در پیامک تبلیغاتی ، برای هرگونه تغییر در پنل ، نیازی به هزینه اضافی ندارید. شرکت های بازاریابی سنتی برای هر بار چاپ تراکت و پخش آن از شما هزینه دریافت می کنند ، در حالی که در پیامک تبلیغاتی اینگونه نیست.

مقایسه هزینه های تراکت تبلیغاتی با پیامک تبلیغاتی

هزینه چاپ 1000 عدد تراکت تبلیغاتی  از 150 هزار تومان شروع می شود. این در حالیست که برای پخش تراکت نیز باید هزینه جداگانه ای را پرداخت کنید. اما در پیامک تبلیغاتی تنها با پرداخت 23000 تومان می توانید 1000 عدد پیامک را برای هر قشری که می خواهید ارسال کنید.

برای اطلاع از تعرفه های دریافت پنل پیامک و مشاهده قیمت ها کلیک کنید.

این مقاله را هم بخوانید: سامانه پیام کوتاه چیست و هزینه راه اندازی آن چقدر است؟

بازاریابی سفارشی ممکن نیست

در تراکت ، مشتری خاصی را نمی توان هدف قرار داد. اما در پیامک تبلیغاتی ، می توانید به آنچه مشتری به دنبال آن است نگاه کنید و محصولات خود را به افرادی که آن را می خواهند ، پیشنهاد دهید.

ارائه اطلاعات کمتر

در تراکت تبلیغاتی ، ارائه گزینه ها و پیشنهادات پیچیده و قیمت گذاری برای محصول دشوار است. رسانه های چاپی فضای کافی برای نمایش همه جزئیات و سایر پیشنهاداتی که  ممکن است برای خریداران جذاب باشد را ندارند. اما در مورد پیامک تبلیغاتی ، می توانید گزینه های مختلفی را به مشتری خود ارائه دهید و از آنها درخواست کنید تا محصول شما را خریداری کنند.

تبدیل رسانه های سنتی به بازاریابی آنلاین

در سال های اخیر ، بسیاری از روش های بازاریابی سنتی مانند روزنامه ها ، مجلات به روش های آنلاین تبدیل شدند تا مردم بتوانند اخبار را در هر کجا که هستند بخوانند .زیرا امروزه اینترنت برای اکثر مردم در دسترس است.

نادیده گرفتن روشهای سنتی

اکثر مردم تمایل دارند تراکت ها را نادیده بگیرند یا از آن صرف نظر کنند. درست مثل اینکه ممکن است تبلیغات را روی بیلبورد یا بنر نخوانند ، هنگام نمایش تبلیغات ، کانال تلویزیون را تغییر دهند و غیره. اما تحقیقات نشان داده 95 درصد پیامک تبلیغاتی توسط مردم خوانده می شود.

حتی اگر نگران این موضوع هستید که برخی از افراد تنظیمات دریافت پیامک های تبلیغاتی را در تلفن همراه خود بسته باشند و شماره شما در بلک لیست باشد، بهترین راه استفاده از خطوط خدماتی میزبان پیامک است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت خطوط خدماتی کلیک کنید.

مصرف کننده مجبور می شود

بازاریابی سنتی و تراکت بیشتر به مشتری تحمیل می شود ، زیرا بخشی از زندگی روزمره اوست. این نوع بازاریابی نرخ پاسخ دهی پایینی دارد.

از بین رفتن کاغذ

پس از پخش تراکت، شرایط مختلف آب و هوایی ممکن است آن را از بین ببرد. بر روی زمین بیفتد و در روزهای بارانی زیر گل و لای و پای رهگذران از بین برود. اما پیامک تبلیغاتی هیچ یک از این مشکلات را ندارد.

 

این مقاله را هم بخوانید: بازاریابی پیامکی برای کافه و کافی شاپ ها

 

نتیجه گیری :

از مقاله ارائه شده میتوان فهمید که صاحبین مشاغل کوچک و بزرگ با استفاده از پنل پیامکی میتوانند ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه خود را آغاز کنند و تاثیرات آن را ببینند . ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تبلیغات پیامکی خود را به بهترین شکل ممکن انجام بدهید .

همین حالا جهت فعالسازی پنل اس ام اس اقدام کنید .

همچنین جهت اطمینان از صحت نماد اعتماد الکترونیکی سایت میزبان اس ام اس کلیک کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.