وب سرویس پیام کوتاه | چگونه با استفاده از این وب سرویس پیامک ارسال کنیم؟

یکی از روش‌های پرطرفدار ارسال پیامک

اگر می‌خواهید از طریق وب‌سایت اختصاصی کسب‌وکار خود برای مشتریان فعلی و مخاطبان، پیامک ارسال کنید؛ اگر می‌خواهید افزونه‌ای را در اختیار بگیرید که نرم‌افزار موبایل شما را قادر به ارسال پیامک کند؛ اگر می‌خواهید با نرم‌افزار اتوماسیون اداری یا برنامه حسابداری سازمان یا شرکت خود برای پرسنل، پیام کوتاه ارسال کنید؛ نیاز به وب سرویس پیام کوتاه دارید. در این مطلب با این پلتفرم آشنا می‌شویم.

وب سرویس چیست ؟

وب‌سرویس‌ها راهکاری برای ایجاد تعامل بین پلتفرم‌های تحت شبکه اینترنت هستند. وب‌سرویس‌ها می‌توانند نرم‌افزارها و سیستم‌های رایانه‌ای را به نرم‌افزارها و سیستم‌های تحت وب تبدیل کنند. برای مثال با استفاده از یک وب‌سرویس می‌توانید یک نرم‌افزار اتوماسیون اداری را که در محیط ویندوز کار می‌کند به سیستم بخش IT که از شبکه UNIX استفاده می‌کند، مرتبط سازید. همچنین می‌توانید بین وب‌سایت خود و پنل ارسال پیامک ارتباط ایجاد کنید. برخی از ویژگی‌های وب‌سرویس‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

وب‌سرویس پیام کوتاه چیست؟

وب سرویس پیام کوتاه یکی از اجزای سامانه‌های ارسال پیامک است که از طریق آن می‌توانند به نرم‌افزارهای تحت وب، اپلیکیشن‌های موبایل، سایت‌های اختصاصی و فروشگاه‌های اینترنتی متصل شوند. این اتصال به این معنا است که می‌توانند امکان ارسال پیام کوتاه را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

کاربردهای وب‌سرویس پیامک

وب‌سرویس‌های پیام کوتاه کاربردهای متنوعی دارند که این تنوع به نوع کسب‌وکار و نیازهای افراد و مشاغل بستگی دارد. از این افزونه‌ها یا اجزای نرم‌افزاری می‌توانید در تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، برای اهدافی چون افزایش امنیت، ایجاد انحصار، بازاریابی و تبلیغات بهره ببرید. برخی از این کاربردها را با هم مرور می‌کنیم.

امکان ارسال پیامک از طریق پنل ارسال پیامک

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های استفاده از وب سرویس پیام کوتاه استفاده از آن در پنل ارسال پیامک است. برای مثال شما یک پنل ارسال پیامک را خریداری کرده‌اید. پلتفرمی که اجازه و امکان ارسال پیامک را از طریق پنل برای شما فراهم می‌سازد، همان وب‌سرویس ارسال پیامک است. این وب‌سرویس، نرم‌افزار شما را به سرور ارسال پیامک، واقع در شرکت ارائه دهنده خدمات پیامکی متصل می‌کند و شما می‌توانید براساس نیازها و درخواست‌های خود، پیامک ارسال کنید.

تائید حساب کاربری

در زمان شروع استفاده از بسیاری از نرم‌افزارها دیده‌ایم که برای تایید حساب کاربری، پیام کوتاهی حاوی کد فعال‌سازی برای ما ارسال می‌شود. این قابلیت یکی از کاربردهای مهم وب‌سرویس ارسال پیامک است. شما با جای‌گذاری کدهای لازم در وب‌سایت یا نرم‌افزار می‌توانید، این قابلیت را با استفاده از وب‌سرویس، ایجاد کنید. تایید حساب کاربری باعث امنیت بیشتر نرم‌افزار و کسب‌وکار شما خواهد شد.

اطلاع‌رسانی در فرآیندهای کسب‌وکار

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از وب‌سرویس‌های پیام کوتاه، اطلاع‌رسانی درباره فرآیندهای کسب‌وکار است. از جمله این فرآیندها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ تایید مرحله ثبت سفارش کالا، تایید اتمام مراحل خرید، تایید دریافت مبلغ کالا و اطلاع‌رسانی در مورد مبلغ دریافت شده.

یکی دیگر از موارد استفاده از این سرویس‌ها در کسب‌وکار، اطلاع‌رسانی با هدف بازاریابی، تبلیغات و اجرای برنامه‌های وفادارسازی مشتریان است. اطلاعاتی که در این زمینه می‌توانید برای مشتریان ارسال کنید عبارتند از:

  • تخفیف‌های ویژه
  • تخفیف‌های مشتریان وفادار
  • تخفیف اولین خرید
  • تخفیف در صورت خرید بیشتر
  • آگاهی‌رسانی درباره جشنواره‌های خرید
  • آگاهی‌رسانی درباره محصولات جدید
  • آگاهی‌رسانی درباره محصولات دارای تخفیف بیشتر
  • ارسال پیامک تبریک تولد
  • ارسال پیامک مناسب‌های تقویمی

سیستم‌های مالی و حسابداری

تمامی پیامک‌هایی که در زمینه تراکنش‌های مالی از بانک‌ها و موسسات مالی دریافت می‌کنید، از جمله کاربردهای وب سرویس ارسال پیام کوتاه هستند. یکی دیگر از موارد کاربرد این سرویس، نصب آن روی برنامه‌ها و سیستم‌های حسابداری است. در این صورت این سیستم‌ها قادر خواهند بود، اطلاعات مربوط به حقوق، افزایش حقوق، مالیات، تشویق و هر نوع خبر مالی یا غیر مالی را به اطلاع پرسنل خود برسانند.

نرم‌افزارها، سایت‌ها و پلتفرم‌های آموزشی

تمامی سامانه‌های آموزشی مانند سایت اختصاصی مدارس، سایت اختصاصی معلمان خصوصی، سایت‌های آموزشی و علمی، سیستم آموزش هوشمند موسسات آموزشی، پلتفرم‌های برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آنلاین و آکادمی‌های آنلاین می‌توانند از خدمات وب‌سرویس‌های پیام کوتاه استفاده کنند. برخی از اطلاعاتی که می‌توانید از این طریق ارسال کنید عبارتند از:

  • ارسال نمرات به فراگیران
  • ارسال نمرات به والدین دانش‌آموزان
  • اعلام ساعت برگزاری کلاس‌های آنلاین و حضوری
  • اعلام زمان برگزاری دوره‌ها و کلاس‌ها بعد از ثبت نام
  • ارسال اطلاعات لغو امتحان‌ها، کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی
  • یادآوری روز امتحان به فراگیران در همان روز


وب‌سرویس رایگان میزبان پیامک

از جمله خدمات شرکت میزبان پیامک ارائه وب‌سرویس رایگان برای ارسال پیامک است. دارندگان پنل پیامکی میزبان پیامک بدون هزینه اضافی می‌توانند به کمک این وب‌سرویس، سایت یا نرم‌افزار خود را به سامانه ‌پیامکی متصل کنند و در زمان‌های مورد نظر، اقدام به ارسال، دریافت و مدیریت پیامک‌های خود از این طریق نمایند.

افزونه‌های رایگان میزبان پیامک

سامانه ارسال پیامک میزبان پیامک، دارای افزونه‌های دیگری نیز هست که از جمله آن‌ها می‌توان به جوملا و افزونه ارسال پیامک ووکامرس فارسی اشاره کرد. این افزونه‌ها در سرویس‌های سایت‌ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به کمک آن‌ها می‌توانید، سایت خود را به قابلیت ارسال پیامک مجهز کنید. با میزبان پیامک، بهترین خدمات ارسال پیامک را تجربه خواهید کرد.