با توجه به رشد قابل توجه توریست و گردشگری در دهه های اخیر، اصولا تمایل به خرج کردن پول در زمینه مسافرت و گشت و گذار بیش تر از پیش شده است. این خبر خوبی برای هتلداران و صاحبان مراکز اقامتی می باشد. در نتیجه بازاریابی هتل ها برای جذب تعداد مسافران بیش تر به امری حیاتی تبدیل شده است. یکی از موثرترین و در عین حال کم هزینه ترین راههای بازاریابی و جذب مشتری هتل ها استفاده از بازاریابی پیامکی است.

امروزه پیام کوتاه تبلیغاتی نه تنها باعث جذب مشتری شده است بلکه می تواند ارتباط دو طرفه خوبی را میان هتل ها و مهمانان برقرار کند. به منظور درک ارزش بکارگیری پنل اس ام اس به عنوان یک ابزار بازاریابی باید عمیق‌تر شویم و میزان فراگیری و سودمندی استفاده از یک سامانه پیامکی را به عنوان یک ابزار ارتباطی موثر، کارامد و در دسترس بررسی کنیم.

اولین مزیت این سامانه ارسال پیامک با کمترین هزینه تبلیغاتی و صرفه جویی در زمان ارسال پیام کوتاه است. سامانه پیام کوتاه تبلیغاتی قادر است به تفکیک جنسیت ، سن ، موقعیت مکانی و کد پستی پیامک تبلیغاتی ارسال کند. یکی از قابلیت های این پنل پیام کوتاه، ارسال اس ام اس به خطوط بلک لیست است. با کمترین زمان ممکن به طور اتوماتیک توسط منشی هوشمند این پنل، هر تعداد پیام دلخواه را می توانید برای مخاطبان خود ارسال کنید.

چگونه صنعت هتلداری از پیامک تبلیغاتی بهره مند می شود؟

در مرحله اول شما می‌توانید، از طریق سامانه پیام‌کوتاه، به شهر‌های نزدیک خود و یا شهروندان شهری که بیشترین احتمال اسکان را در شهر شما دارند(مانند استان های همجوار)، پیامک ارسال کنید و هتل و امکانات خود را به آن ها معرفی کنید. این پیامک ها می تواند در جذب مشتری هتل شما کمک شایانی کند.

زمانی که چندین اتاق خالی دارید و به فکر جذب مشتری برای اقامت در اتاق ها هستید، می توانید با ارائه یک پیشنهاد فوق العاده و جذاب توسط پیامک آنها را تشویق به اقامت در مجموعه خود کنید. برای ارتباط هر چه بهتر با مسافران، می‌توانید از امکانات نظرسنجی پنل میزبان پیامک، استفاده کنید و با ارتباط دو سویه با مشتریان خود از پیشنهادات و انتقاداتشان بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید برای مشتریان ثابت هتل یا اقامتگاه خود، کد تخفیف اقامت در نظر بگیرید. یا اینکه به مشتریان قدیمی که چندین بار از هتل شما استفاده کرده‌اند، اقدام به ارائه انواع خدمات رایگان مانند بلیط رایگان سینما و استخر، وعده های غذایی رایگان، یا اقامت یک شب رایگان کنید.

تبلیغات پیامکی، فضای مناسبی برای پیاده سازی ایده های بازاریابی شما ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال شما می‌توانید با ارسال پیام‌کوتاه، جاذبه های گردشگری کم تر شناخته شده داخل و یا اطراف شهرتان را معرفی کنید. یا اینکه مسافران و گردشگران را با اماکن تفریحی،گردشگری و تاریخی شهر خود و همچنین سوغات معروف آن آشنا کنید.

به سایر منابع بازاریابی هتل خود با استفاده از پیامک لینک دهید. می توانید برای هتل خود، یک وبسایت طراحی کنید و در آن امکانات و تعرفه‌های خدماتی خود را به همراه عکس‌هایی از هتل خود، به اشتراک بگذارید و از طریق پیام کوتاه لینک سایت را برای مشتریان خود ارسال کنید.

بسیاری از شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی برای شرکت در یک سری از برنامه های خاص از جمله شرکت در سمینارهای تخصصی و ماموریت ها به دنبال قرار داد با برخی هتل ها و مراکز اقامتی هستند، شما می توانید از طریق ارسال پیامک تبلیغ هتل خود را برایشان ارسال نمایید و آن ها را مشمول تخفیفات ویژه خود کنید.

 

کاربرد بازاریابی پیامکی در هتل و مراکز توریستی

  • ایجاد نظرسنجی پیامکی در مورد نحوه ارائه خدمات هتل و پرسش در مورد تمایل داشتن به اقامت دوباره در هتل
  • اطلاع رسانی با پیامک در مورد قیمت ها و هزینه خدمات هتل یا مرکز توریستی
  • اطلاع رسانی به مشتریان قبلی در مورد اتاق های خالی جهت رزرو
  • اطلاع رساني سريع جهت هماهنگي براي شيفت‌ ها با همكاران
  • اطلاع رساني جهت برگزاري سمينار‌ها و جشنواره هاي بزرگ در هتل یا مراکز توریستی
  • اطلاع رساني سريع جهت ارائه تخفيف ها به مناسبات مختلف نظير اعياد و …
  • اطلاع رساني جهت تخفيف هاي نوروزي براي مشتريان سابق
  • پاسخ گويي اتوماتيك براي رزرو اتاق های هتل با استفاده از منشی هوشمند
  • اطلاع رساني جهت منوي سلف سرويس روزانه
  • پاسخ گويي اتوماتيك براي رزرو غذا
  • ارسال اتوماتيك پيام تبريك جهت مناسبت هاي مختلف نظير تاريخ تولد و ازدواج و اعیاد
  • اطلاع رساني سريع جهت ارائه تخفيف خدمات مختلف به مشتريان حاضر در هتل
  • امکان ذخیره سازی شماره مشتریان و ساخت یک بانک شماره تلفن مفید
  • ارسال پیامک قدردانی و تشکر پس از خارج شدن مسافر از هتل

 

کلام آخر

پنل میزبان پیامک با بیش از 10 سال سابقه ارائه خدمات به مشتریان ، با قابلیت منشی هوشمند و تیم پشتیبانی 24 ساعته آنلاین، آماده است تا شما رو به اهداف بازاریابیتان نزدیک کند. و یک پل ارتباطی قوی بین شما و مخاطبانتان به شما ارائه می دهد. پس زمان را از دست ندید و همین حالا جهت فعال سازی پنل اس ام اس اقدام کنید. مطمئن باشید پنل میزبان پیامک بازدهی خوبی در تبلیغات را برایتان به همراه دارد.

 

نمونه پیامک تبلیغاتی هتل ها و مراکز توریستی

“تأیید رزرو: “شماره/کد رزرو”. هتل “نام هتل”در تاریخ “تاریخ مورد نظر” منتظر پذیرایی از شماست. از سفارش شما متشکریم!”

**********

“هتل (نام هتل) میزبان شما مسافران محترم میباشد
شماره اتاق مورد نظر جهت رزرو را برای ما ارسال کنید.”

**********

“جناب آقای پارسایی
ساعت تحویل اتاق شما ساعت 16 میباشد
ممنون از صبر و شکیبایی شما
نام هتل(…) ”

**********

“مهمان عزیز
سلام و درود بر شما
منوی صبحانه و ناهار و شام هتل در سایت (آدرس سایت)
برای سفارش عدد 1 را ارسال کنین”

**********

“توجه توجه!
تور سه روزه ویژه مهمانان هتل اطلس
رزرو با ارسال عدد 5
هتل اطلــس
شماره تماس : …”

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.