کاربرد بازاریابی پیامکی برای آژانس های مسافرتی و گردشگری

شما دانشجوی ارومیه هستید و برای شرکت در یک کنفرانس که در مشهد برگزار خواهد شد، دعوت شده اید. بلیط هواپیما رو برای زمان مناسبی رزرو می کنید. از آنجایی که فرودگاه ارومیه خارج شهر واقع شده باید حداقل یک ساعت قبل از پرواز راه بیوفتید. اما تقریبا دوساعت قبل از پرواز، پیامکی دریافت میکنید با این مضمون که ” به علت ایراد فنی که برای هواپیمای شما پیش آمده است، پرواز شما با دو ساعت  تاخیر خواهد بود. با تشکر”. پس لزومی ندارد زودتر راه بیوفتید. در فرودگاه معطل بمانید و خستگی انتظار کشیدن روی صندلی های فرودگاه را با خودتان به کنفرانس ببرید. آن موقع است که می گویید: “خدا پدر مادر کسی که اس ام اس رو اختراع کرد بیامرزه“. این هم یک نمونه بازاریابی پیامکی آژانس های مسافرتی!

 

آژانس های مسافرتی و شرکت های گردشگری جزو کسب و کارهایی هستند که روزانه با حجم زیادی از مخاطبان به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین سر و کار دارند. البته اکثر مخاطبان تمایل دارند بجای مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی، بلیط خودشون رو اینترنتی رزرو کنند. ارسال پیام کوتاه از طرف آژانس مسافرتی، بلافاصله بعد از پرداخت هزینه، یا ثبت نام، میتونه به مشتری این اطمینان خاطر رو بده که از وبسایت معتبری بلیتش رو خریداری کرده. بنابراین استفاده از پیامک برای خریدهای غیرحضوری، باعث جلب اعتماد مشتری خواهد شد.

بازاریابی پیامکی آژانس های مسافرتی

ارسال پیام کوتاه‌های اطلاع رسانی در زمینه فروش تورها و پرواز می تواند برای علاقه مندان به سفر و گردشگری جذابیت داشته باشد، یک شرکت گردشگری با استفاده از بازاریابی پیامکی می تواند تبلیغات آژانس خود را در طول سال با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی پیش برده و به اهداف تجاری مورد نظر خود دست یابد.

استفاده از پنل اس ام اس برای ارسال پیام کوتاه به مشتریان با توجه به نرخ پاسخگویی بالای اس ام اس و درصد بالای بازدید آن یک راه حل مفید و کاملا مقرون به صرفه برای صاحبان آژانس های مسافرتی و گردشگری محسوب می شود.

بازاریابی پیامکی به آژانس ها این امکان را می دهد که مشتریان خود را در هر زمان با آلارم ها و اطلاعیه ها به روز نگه دارند. چرا که پیام کوتاه نسبت به سایر روش های اطلاع رسانی بیشترین مخاطب را داشته و عمومی ترین روش می باشد. خواندن اس ام اس کمترین زمان و هزینه را برای فرد دارد. همچنین نوشتن و ارسال پیام کوتاه انبوه بسیار آسان است. اطلاعات مربوط به تاخیر پرواز یا اطلاعات حساس به زمان به راحتی برای افراد قابل ارسال می باشد. این می تواند نشان دهنده حسن نیت آژانس های مسافرتی و اهمیت مشتری برای آنها باشد.

چند نکته‌ی ساده برای بالا بردن میزان موفقیت آژانس‌های مسافرتی با استفاده از پنل ارسال پیامک

  • کامل ترین مفهوم و اطلاعات را در کم ترین تعداد کاراکتر بگنجانید
  • پیوسته اطلاعات رو آپدیت کنید. اطلاعاتی مانند خرابی اتوبوس، قطار یا هواپیما، تاخیر در حرکت یا پرواز، اطلاعات مربوط به تخفیفات یا چارتر
  • شخصی سازی، گیرنده پیام را با اسم کوچک مورد خطاب قرار دهید
  • پیشنهاد سفرهای خاص برای گروه های مختلف مخاطبین
  • امکان ایجاد تعامل با مشتریان برای بهبود ارائه خدمات(آیا سفر راحتی را تجربه کردید؟)
  • ارسال پیامک های تبلیغاتی در مناسبت های ویژه
  • تهیه لیست شماره ها و اطلاعات مسافرین سال گذشته
  • یاداوری تجربه گذشته ایی که با شما داشته و پیشنهاد کد تخفیف برای آنان در سفرهای آتی
  • ارسال هدفمند تورهای گران قیمت برای مشتریان خاص
  • اطلاع دادن در مورد جاهای دیدنی مقصد به اختصار
  • اطلاع دادن به مشتریان در مورد خدمات ویژه آژانس
  • پیام کوتاه یاداوری زمان سفر

کلام آخر

بازاریابی پیامکی می تواند برای شرکت گردشگری و آژانس مسافرتی شما بسیار کارامد باشد. اگر که با قوانین آن آشنایی داشته باشید. علاوه بر آن همزمان با شروع کسب و کار، استفاده از سامانه پیامکی انبوه لازم و ضروری می باشد. این کار به حفظ مشتریان کمک می کند. پس منتظر چی هستید؟  همین حالا جهت فعال سازی پنل اس ام اس انبوه اقدام کنید و به کسب و کار خودتون رونق بدهید.

نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

آقای مجیدی عزیز

باشگاه مشتریان آژانس اطلس ۲۰% تخفیف ویژه برای دومین تجربه سفر شما در نظر گرفته است.

کد تخفیف شما برای رزرو تور و پرواز عدد ۲۱۱۴۵ می باشد

همین حالا بر روی لینک زیر کلیک کنید

**********

خانم حسنی عزیز

پرواز ۴۰۵۰ ماهان به مقصد اصفهان در تاریخ ۹۹.۱۲.۲۱ در ساعت ۱۷ انجام خواهد شد

لطفا نیم ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید.

با تشکر آژانس هواپیمایی سورتمه

*********

آقای وحید سلیمانی عزیز

رزرو هتل شما با شماره واچر ۱۴۵K۸۵۶  امروز پایان می یابد.
لطفا ساعت ۱۲ اقدام به تحویل اتاق نمایید.

با تشکر مدیریت هتل استقلال

*********

خانم عرفانیان عزیز

از اینکه ژیوار را برای رزرو سفر خود انتخاب کردید از شما متشکریم.
در راستای بهبود خدمات مسافرتی و گردشگری به شدت مشتاق ارائه نظرات شما هستیم.
در صورت امکان با کلیک بر روی لینک زیر نظرتان را با ما در میان بگذارید.
با تشکر آژانس مسافرتی و هواپیمایی ژیوار

**********

سلام آقای خرم
از شما برای انتخاب آژانس لاله تشکر می‌کنیم.
با کلیلک بر روی لینک زیر و عضویت در باشگاه مشتریان ما ، از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به تورهای ما با خبر باشید.

با تشکر از شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *