انواع ارسال پیامک

ارسال پیامک تکی ، گروهی ، منطقه بندی ، دفترچه تلفن


توی مقاله قبلی راجع به پیام کوتاه تبلیغاتی صحبت کردم.یکی از بهترین راه هایی که میتونی باهاش تبلیغات پربازده ای رو ارسال کنی ، تبلیغات با پیام کوتاه انبوه هستش. این نوع تبلیغات به صورت مختلفی ارسال میشه. مثل ارسال به صورت تکی و گروهی ، ارسال از طریق کدپستی و منطقه ، ارسال از طریق دکل های مخابراتی یا BTS . میخوام توی این مقاله راجع به ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی انبوه از طریق BTS صحبت کنم. اصلا تا حالا این اسم به گوشت خورده؟ ارسال پیامک از طریق BTS یعنی چی؟

BTS چیه؟

BTS عبارت مخفف شده “ Base Transceiver Station ” به طور کلی به دکل ها یا آنتن های مخابراتی میگن که به طور مستقیم با تلفن همراه و اپراتور های ایرانسل در ارتباطن. این آنتن ها ، بُرد مفیدشون بین ۲۰ تا ۶۰ کیلومتره. این برد در تهران و بقیه شهرهای بزرگ کمتره. چرا؟ چون توی تهران یا شهرهای بزرگ مثل مشهد و … مشترکین بیشترن و ساختمون های غول پیکر باعث کمتر شدن برد دکل ها میشه.

BTS چیجوری کار میکنه؟

زمانی که با سامانه پیام کوتاه تبلیغاتی ، پیام کوتاهی رو ارسال میکنی ، پیامکی که ارسال کردی از طریق سرورها به دکل های مخابراتی میرسه و بعد از دکل های مخابراتی به دستگاه موبایل و سیمکارتی که توی اون محدوده فعاله ، ارسال میشه. فردی که پیامک تبلیغاتی انبوه رو میخواد به دکل ایرانسل ارسال کنه ، باید 48 ساعت قبل ارسالش رو انجام بده تا به موقع به دست مخاطب برسه.

در این نوع ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی انبوه ، این امکان بهت داده میشه که از طریق آنتن مخابراتی یا BTS، به شماره های ایرانسل واقع در یه محله، منطقه، شهر و یا یک استان، ارسال انجام بدی. ساده تر بخوام بگم، پیامک تو فقط به دست کسایی میرسه که گوشی تلفن همراهشون فعاله و توی محدوده دکل مخابراتی که در چند روز اخیر از اون سرویس گرفته ،قرار داره.

 

کاربردهای ارسال از دکل مخابراتی

  • خوش‌آمدگویی پیام کوتاه تبلیغاتی با ارسال پیامک BTS به مخاطبان محدوده فروشگاه
  • تبلیغ پیامکی هتل ها و مسافرخونه ها به مناطق گردشگری واقع در هر شهر
  • ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی و معرفی مناطق گردشگری به توریست های واقع در هر محدوده
  • ارسال پیامک های مرتبط مثل همایش ها به دانشجویان واقع در دانشگاه و محدوده های دانشگاهی
  • ارسال کد تخفیف پیامکی فروشگاه ها به افراد آن منطقه

 

برای مثال فرض کن علی صاحب یه رستوران توی تهرانه و تعطیلات عید رو با خونوادش به شیراز سفر میکنه. توسط دکل های مخابراتی شیراز، پیام تبلیغاتی ای با متن ” غذای لذیذ فقط چند قدم با تو فاصله داره! خوشمزه ترین کوفته هلو عمرت رو از ما بخواه. 25% تخفیف تا پایان امروز. * رستوران سعدی * ثبت سفارش با ارسال عدد 5 به شماره ” شماره مورد نظر” ” براش ارسال میشه. اول تعجب میکنه که چیجوری پیام تبلیغاتی شهر شیراز براش ارسال شده اما با کمی تحقیق متوجه این قابلیت پیام کوتاه تبلیغاتی میشه. حال میتونه برای مشتریای خودش( کسایی که داخل رستوران هستن یا همون حوالی) و افرادی که توی محوطه رستورانش هستن (جزء مشتریانش نیستن)، پیام تبلیغاتی انبوه ارسال کنه.

 

 

نمونه پیامک تبلیغاتی از طریق دکل مخابراتی :

پیتزا دلچسب در میرداماد هم شعبه زد
دریافت آدرس با ارسال عدد 1
دریافت منو با ارسال عدد 2
ثبت سفارش با ارسال عدد 3
ارسال عدد مورد نظر به شماره ” شماره دلخواه “
( ارسال این پیام به افراد واقع در محوطه میرداماد از طریق BTS )

**********

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در ترم بهمن 1399 دانشجو میپذیرد.
برای اطلاع از شرایط ثبتنام عدد 8 را به شماره ” شماره مورد نظر” ارسال کنید
( ارسال این پیام به افراد واقع در محوطه صادقیه از طریق BTS )

**********

دلت یه تنوع میخواد؟
میخوای از همیشه زیباتر باشی؟
*پکیج کراتین و رنگ مو*
با تخفیف ویژه در سالن روسان
فقط تا چهار روز
رزرو وقت با ارسال عدد 6 به شماره ” شماره مورد نظر”
تلفن 021XXXXXXXX
( ارسال این پیام به افراد واقع در محوطه سهروردی از طریق BTS)

***********

تخفیف بی نظیر به مناسبت یلدا
برای کارواش از منزل خود خارج نشین.
هرکجای تهران که هستین خدمات کارواش را با 40% تخفیف دریافت کنین.
سفارش با ارسال عدد 5 به شماره ” شماره مورد نظر”
( ارسال این پیام به افراد واقع در محوطه مفتح و مطهری از طریق BTS )

**********

شیک ترین ها رو از ما بخوایید.
۳۵% تخفیف زمستانه
(فقط 15 روز)
فروشگاه لباس شعبه ” نام فروشگاه لباس”
( ارسال این پیام به افراد واقع در محوطه سبلان و امام حسین(ع) از طریق BTS )

**********

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.