اخبار نمایشگاهی و میزبان پیامک

با استعانت به یاری پروردگار امسال شرکت میزبان پایتخت ایرانیان M P I در نمایشگاه هفدهم بین المللی کامپیوتر تهران (الکامپ) حضور فعال خواهد داشت.از کلیه کاربران و مشتریان محترم دعوت به عمل می آید تا از غرفه این شرکت در طول نمایشگاه دیدن فرمایند.

محل برگزاری: نمایشگاههای بین المللی تهران
سالن: 41
غرفه: 101
زمان: 18 لغایت 22 آذرماه 1390

کلیه محصولات وخدمات در طول نمایشگاه دارای 30 درصد تخفیف در خرید است که با مراجعه به غرفه شرکت و پر کردن فرم سفارش میتوانید از این تخفیف بهره مند گردید.
همچنین یک پکیج استثنایی جهت عرضه به کاربران در طول زمان برگزاری نمایشگاه آماده ارائه گردیده است .

به امید دیدار شما در بزرگترین رویداد فناوری در ایران.

افتتاح الکامپ هفدهم در غیاب وزیر صنعت !

با حضور وزیر ارتباطات و در غیاب وزیر صنعت، معدن و تجارت، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک،‌ ایران الکامپ 2011 به صورت رسمی افتتاح شد.
در این نمایشگاه 571 شرکت داخلی و 57 شرکت خارجی در 10 سالن توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.
الکامپ هفدهم در فضایی به وسعت 50 هزار متر مربع و در 4 گروه «الکترونیک و سخت افزار»، «نرم افزار، تجهیزات شناسایی و مکان یابی رادیویی»، «شبکه، امنیت، اینترنتی، خدمات AST و رسانه مجازی» و «دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک» برگزار می‌شود.
در نشست خبری هفدهمین الکامپ که چند روز قبل در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، معاون شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: نمایشگاه الکامپ2011 باحضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد؛ اما امروز در مراسم افتتاح صادق مفتح معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حمید شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع رسانی و علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تقی‌پور را همراهی کردند و این مراسم بدون حضور مهدی غضنفری برگزار شد، الکامپ امسال با تولی‌گری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شده است.
ایران الکامپ 2011 از روز جمعه 18 آذر ماه آغاز به کار کرده و به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر خواهد بود.

خبرگزاری فارس

 

مراسم اختتامیهء الکامپ هفدهم

بنا به اعلام ستاد برگزاری هفدهمین نمایشگاه الکامپ ، مراسم اختتامیهء این نمایشگاه با حضور فروزنده معاون رئیس جمهور ، مفتح قائم مقام وزیر صنعت ، رویانیان رئیس ستاد حمل و نقل و سوخت ، بزرگیان معاون معاونت رئیس جمهور و حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات فردا ( سه شنبه 22/9/90 ) ساعت 14 در سالن کنفرانس 1 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار میگردد .

 

الکامپ معادله ای چند مجهولی

هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در شرایطی از جمعه 18 آذر ماه شروع به کار کرد که نکات بسیاری در ارتباط با آن محل اندیشه و تحلیل هستند که تیتروار به چند مورد از این مجهولات اشاره می‌شود :

یکآیا الکامپ به راستی نمایشگاهی بین‌المللی است؟کدام کشورها مستقیما در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین محصولات و سرویس‌های خود را ارایه کرده‌اند؟ آیا صرف حضور چند کشور بسیار انگشت شمار آن هم در قالب نمایندگان با واسط و بی واسط محلی معیار بین‌المللی بودن است؟نمایشگاهی که تاریخ شروع آن 9 دسامبر یعنی 22 روز مانده به پایان سال میلادی است اساسا می‌تواند بین‌المللی باشد؟ تاریخ برگزاری این نمایشگاه دقیقا مصادف است با حجم کار سنگین پایان سال شرکت‌های خارجی. وقتی در اولین مولفه یعنی زمان مناسب برای نمایشگاه بین‌المللی کج سلیقگی می‌کنیم نباید هم انتظار حضور پررنگ شرکت‌های خارجی را داشته باشیم.

دوموضوع منحصربه‌فرد غرفه‌های ارزی و ریالی عملا قاعده‌ای است که حضور شرکت‌های خارجی و حتی نمایندگان آنها را کمرنگ‌تر می‌کند. اینکه شرکتی در شرایط سخت تحریم بتواند محصولات و خدمات یک شرکت خارجی را در کشور ارایه کند آیا اقدامی پسندیده است یا ناپسند؟ اگر پسندیده است چرا به جای تشویق، هزینه‌های بیشتری را برای غرفه‌های این شرکت‌ها تحت عنوان ارزی مطرح می‌کنند؟ اگر این کار با هدف حمایت از صنایع داخلی است که سوال اینجاست آیا شرکت‌های داخلی ما برای مثال در عرصه تولید زبان‌ها و محیط‌های برنامه نویسی، سیستم‌های عامل، سیستم‌های مدیریت پایگاه داده‌ها، سیستم‌های مدیریت دانش، آنتی ویروس و فایروال، تجهیزات پیشرفته سخت افزار و شبکه نظیر سرورها، سیستم‌های ذخیره‌ساز، سوییچ‌های پیشرفته حرفی برای گفتن دارند که حضور دیگران را با این قواعد دست و پاگیر محدود می‌کنیم؟

سهالکامپ به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه ایران در حوزه آی تی برنامه بلند مدت،میان مدت و کوتاه مدت دارد؟ اگر دارد این برنامه‌ها کدامند و کدام نهاد آنها را وضع کرده است؟ چرا هر سال بر سر انتخاب مجری الکامپ بحث و جدل وجود دارد و همواره با قهر و تحریم نمایشگاه از سوی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها روبه‌رو هستیم؟ آیا بهتر نیست به جای قیاس‌های مع الفارقی که بین الکامپ و جیتکس دوبی و بیلیشیم سبیت استانبول صورت می‌گیرد و رویا پروری‌های بی مبنای مربوط به آن، کمی دقیق‌تر مطالعه کنیم که دیگران چگونه برنامه ریزی و اقدام کرده‌اند که هم اکنون در وضعیت فعلی هستند و نمایشگاه معروف ما در این سطح؟ آیا به نرخ برابری دلار با درهم در 17 سال اخیر و مقایسه نوسانات برابری دلار در مقابل ریال ایران توجه کرده‌ایم؟ آیا بهتر نیست شرکت نمایشگاه‌ها و وزارت بازرگانی که با صنایع هم ادغام شده به جای خط کشی ارزی و ریالی فروش غرفه‌ها، در تعامل با نهادهای دیگر نظیر بانک مرکزی و وزارت بازرگانی فکری برای کنترل نوسانات وحشتناک ارز کنند؟

چهارمحتوای آنچه در نمایشگاه الکامپ ارایه می‌شود تا چه حد پاسخگوی نیازهای چه طیفی از کاربران است؟ واقعیت این است که خلاقیت و نوآوری در محصولات و خدمات شرکت‌ها بسیار کمرنگ است و الکامپ به یک عادت سالانه تبدیل شده که عده‌ای می‌آیند و سرویس‌ها و خدمات تا 90درصد تکراری را مشاهده می‌کنند و اقلام تبلیغاتی می‌گیرند و می‌روند. برای مثال واقعا در حوزه حسابداری مالی مگر چقدر تنوع مفهوم داریم که این همه سیستم حسابداری در حال ارایه است و همگی هم مدعی بهترین بودن یا اینکه یک آنتی ویروس به وسیله چندین شرکت ارایه می‌شود لذا یکی از عوامل کم رونق بودن الکامپ یکنواختی خدماتی است که از سوی اکثر غرفه داران ارایه می‌شود.در هر صورت امید است این نمایشگاه بتواند به رونق بازار صنعت فناوری اطلاعات کشور که روزهای پر رونقی را نمی‌گذراند کمک کند.

منبع : فناوران اطلاعات

 

آنچه بر الکامپ 17 ساله گذشت !

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ 2011) پس از فراز و نشیب‎های بسیار، با یک روز تاخیر، دیروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در غیاب وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد . نمایشگاهی که چند سالی است با شروع فصل پاییز تب آن بالا می‌گیرد و حاشیه‌های آن تیترهای مطبوعات را متوجه خود می‌کند. حاشیه‌هایی که از سال 82 یعنی زمانی که نخستین بار انجمن شرکت‌های انفورماتیک به عنوان تنها تشکل منسجم فناوری اطلاعات کشور مجری برگزاری الکامپ نهم شد، رنگ‌و‌بوی تازه‌ای به خود گرفت و تا امروز که برگ هفدهم الکامپ ورق می‌خورد، ادامه یافته است.

سال 74 نخستین بار نمایشگاه فناوری اطلاعات کشور با هدف نمایش دستاوردها و توان رقابتی شرکت‌های فعال در زمینه کامپیوتر برگزار شد. این نمایشگاه در دوره‌های زمانی نامنظم و با نام‌های مختلف طی سال‌های بعد نیز برگزار شد تا اینکه سال 82 پس از رایزنی های بسیار مجوز الکامپ نهم به نام انجمن شرکت‌های انفورماتیک صادر شد. سال بعد نیز مجددا صنف، مجری برگزاری نمایشگاه الکامپ دهم بود و به این ترتیب می‌رفت تا نمایشگاهی قوی نه تنها در تقویم نمایشگاهی کشور بلکه در سطح خاورمیانه داشته باشیم. اما در الکامپ یازدهم ورق برگشت و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی با استفاده از چند دستگی صنف، خود اجرای الکامپ را به دست گرفت. اما به جرات می‌توان گفت الکامپ یازدهم به دلیل افزایش سطح توقع شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاهی ضعیف در تاریخ الکامپ بود. در سال‌های بعد، الکامپ دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم برگزار شد که این نمایشگاه‌ها نیز در شان صنف فناوری اطلاعات نبود ولی نظم به مراتب بهتری از الکامپ یازدهم داشت.
پس از برگزاری جلسات متعدد بین مسوولان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، این گونه مقرر شد که سازمان مدیریت الکامپ پانزدهم را برعهده داشته باشد البته در دقایق پایانی قضیه به گونه‌ای دیگر اتفاق افتاد. اما سال گذشته مسوولان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به هیچ وجه کوتاه نیامده و سرانجام موفق شدند سه ماه مانده به تاریخ برگزاری الکامپ شانزدهم، مجوز آن را بگیرند.
الکامپ شانزدهم پس از پنج سال دوباره به صنف بازگشت و با وجود برخی کاستی‌ها، دوباره جان گرفت. مسوولان نظام صنفی رایانه‌ای در فرصت محدودی که در اختیار داشتند مراحل ثبت نام، غرفه آرایی، جلسات و غیره را به طور کاملا شفاف اطلاع‌رسانی کردند و با پایان یافتن الکامپ شانزدهم دغدغه‌های الکامپ هفدهم آغاز شد.
و اما الکامپ هفدهم
حاشیه‌های الکامپ هفدهم خیلی زود شروع شد. هنوز چند روزی از برگزاری الکامپ شانزدهم نگذشته بود که وثیقه یکصد میلیونی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ضبط شد و در فاصله کوتاهی پس از آن سازمان به دور از هیاهو و اطلاع‌رسانی، مجوز برگزاری این رویداد مهم را به نام یکی از پیمانکاران شرکت سهامی نمایشگاه‌ها صادر کرد.
در این میان شرکت مجری تا یک هفته قبل از برگزاری نمایشگاه از اطلاع‌رسانی در مورد تعداد شرکت‌ها و فضای اختصاص‌ یافته به آنها و بسیاری موارد دیگر اجتناب کرد که موجب شد، مهم‌ترین رویداد فناوری اطلاعات کشور برخلاف سال‌ گذشته در سکوت کامل خبری برگزار شود و به غیر از برگزاری یک نشست خبری، آنچه در این مدت توسط مطبوعات به آن پرداخته شد، اغلب حرف‌های گله‌آمیز شرکت‌های متقاضی حضور در نمایشگاه و متولیان صنف بود.
مجری الکامپ هفدهم در نشست خبری که شنبه هفته گذشته برگزار شد، اعلام کرد: ایران الکامپ 2011 به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات کشور با شعار ” ایران الکامپ؛ آینده امروز” در مدت پنج روز برگزار خواهد شد و 600 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین، تایوان، اندونزی، فرانسه، نروژ، ژاپن، کره جنوبی، هلند، انگلیس، ایتالیا، سنگاپور، آلمان، سوییس، کانادا، هند و روسیه آخرین دستاوردهای خود در زمینه الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیکی، سخت‌افزار و نرم‌افزار و تجهیزات مرتبط را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.
به هر حال دو روز دیگر پرونده الکامپ هفدهم بسته می‌شود و قضاوت در مورد کمیت و کیفیت نمایشگاه را باید به آن زمان موکول کرد.

کلام آخر
آنچه مسلم است، نمایشگاه 17 ساله الکامپ تاکنون روزهای پر تلاطمی را پشت سر گذاشته و بسیاری از شرکت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، امنیتی، شبکه و غیره همچنان روزهای سخت و رکودهای فصلی را به امید حضور در این نمایشگاه و رونق به کسب‌وکار خود می‌گذرانند. این امر بر برگزاركنندگان دولتی و خصوصی پوشیده نیست. بنابراین باید در هر سطح و مقامی تلاش کرد تا با برگزاری نمایشگاهی با کیفیت بالا و معرفی توان داخلی حوزه IT، اسباب رشد و رونق تجارت فناوری اطلاعات را فراهم کرد.

منبع : روزنامه فناوران اطلاعات

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.